Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
sweet trooper vs. giro 9mx
#92631 12/12/2004 12:47 PM
More than words
OP Offline
More than words

hvilken syns dere jeg burde kjøpe? jeg var ganske sikker på at sweet var tingen, men jeg begynte og innse at giro 9mx er ganske kult også.. det er ganske digg med tune up greiene i 9mx, men kommer ikke visiret i veien når man ikke vil ha vekk skibrillene??

giro er en kul hjelm
More than words
OP Offline
More than words

Men, den har ikke full Ce godskjenning...

Noe Trooper har

More than words
OP Offline
More than words

giro 9mx skal ifølge testen være en absolutt BRA hjelm, det eneste den gikk litt ned på i testen var at hvis man kjørte i skogen kunne greiner (hvis man har uflaks) gå igjennom luftehullene og rett inn.. men jeg har hjelmen selv nå og synes den er topp........ anngående "tuneups" så følger disse ikke med, man må i så fall kjøpe dem ekstra!! jeg vet ingenting om sweet hjelmen. men giro er i alle fall kjent for å lage de beste sykkelhjelmene.

Tilbakekalling av Trooper
More than words
OP Offline
More than words

Sweet sendte fredag ut en pressemelding hvor de trekker tilbake Trooper-hjelmene og oppfordrer folk til å levere tilbake kjøpte hjelmer.

De presiserer at hjelmene er CE godkjent men at langtidstester av plasten under carbon-delen av skallet viser at den kan sprekke.

Ser ikke ut til å være nevnt på hjemmesiden deres ennå - men er nok rett rundt hjørnet.

Tilbakekalling av Trooper
More than words
OP Offline
More than words

Sweet sendte fredag ut en pressemelding hvor de trekker tilbake Trooper-hjelmene og oppfordrer folk til å levere tilbake kjøpte hjelmer.

De presiserer at hjelmene er CE godkjent men at langtidstester av plasten under carbon-delen av skallet viser at den kan sprekke.

Ser ikke ut til å være nevnt på hjemmesiden deres ennå - men er nok rett rundt hjørnet.

More than words
OP Offline
More than words

More than words
OP Offline
More than words

da tror jeg at jeg vet hvilken hjelm det blir på deg =) giro 9mx er jo et superdupert valg smile

More than words
OP Offline
More than words

Helt klart Giro 9mx!Etter min mening er dette den tøffeste hjemlpen på markedet. Jeg skal skaffe meg den så fort jeg får mulighet. visiret kommer sikkert i vegen når du skal ta av goglerene dine, men det er vel en så kul hjelm verdt?

More than words
OP Offline
More than words

du over her, heter du mattis? det gjør jeg og!!!!!!! rått!!!!!!!!!!

More than words
OP Offline
More than words

Har noen tenkt på at Sweet faktisk strekker seg veldig langt her... Merk at Sweet hjelmene kun bruker den høyeste CE godkjenningen. Giro er hakket under. Sikkerhet er viktig folkens. IKKE kjøp hjelm bare for looken!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå