Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
slatters...hjelp!!
#91741 03/01/2005 12:17 PM
More than words
OP Offline
More than words

hallaois...jeg har slitt en del med slatters og lurer på om det er noen andre her med det problemet som har noen gode tips til trening eller lignende???er luta lei av det så all hjelp tas imot med stor takk!

More than words
OP Offline
More than words

har også slatters! jeg bruker sånn støttegreier til kneet jeg...det er sinnsykt mye bedre, det bruker jeg når jeg trener barmark og står på ski!

vet ikke om det kan hjelpe med å få det vekk, men det gjør ikke så vondt å trene og sånt da!

Hvis du vil ha slattersen vekk så må du bare ta det rolig....har vært hos legen og sånt med det og han sa at det ikke var noen annen måte enn å ta det rolig en god stund!! og det er litt kjipt hvis man er veldig aktiv!Hvis du ikke er så veldig gammel så kan man også vokse det av seg!

Slatters - behandling kan hjelpe.
More than words
OP Offline
More than words

Når du skriver om slike problemer bør du ta med alder, aktivitetsnivå, hvor lenge du har hatt det, hvordan det begynte osv.

En riktig diagnose er avgjørende for å avgjøre behandlingsmuligheter. Allmennlege er ikke alltid den beste til å gi deg riktig diagnose. Noen slatterspasienter blir bra med behandling (ultralyd/laser) over og rundt smerteområdet. Andre har bare nytte av hvile og ortosebruk (støttebind spesielt for slatters). Alle bør få hjelp til å løse opp lårmusklaturen på forsiden (ikke vanlig tøying, men mer likt massasje kombinert med tøying utført av fysio, naprapat, eller muskelterapeut) Du bør oppsøke en flink fysioterapeut for å vurdere behandlingsmuligheter. Ofte må det bare prøves for å vite om det hjelper.

Lykke til. Hilsen Thomas fysioterapeut

More than words
OP Offline
More than words

takk for gode tips...det er helt supert å få seriøse svar på et forum!thanks

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå