Når jeg for 2 sesonger siden fant ut at jeg hadde lyst til å prøve Snowboard igjen (11-12 år siden sist), kjøpte jeg meg en billigpakke til rundt 2000,- siden jeg ikke visste hvor mye ståing det kom til å bli. Det viste seg at det kom til å bli en hel del, så bytter nå ut utstyret sånn etterhvert. Kjøpte meg nye bindinger i høst (Flow), men har fortsatt samme støvler og brett. Etter to intensive dager i Hafjell i helgen, merket jeg den tredje dagen at jeg ble VELDIG fort sliten i ankelområdet. Spesielt når jeg kantet tåkanten inn i bakken. Kan virke som det kommer av at hælen løfter seg en del inne i støvelen (2-3cm?), og jeg spenner tær og ankelleddet for å motvirke dette. Får ikke strammet støvelen bedre, og den sitter dønn i bindingen. Det skal ikke være sånn, korrekt? Med noen ordentlige støvler sitter beina mere "støpt" fast? Man skal bare kunne bevege benet minimalt inni støvelen? Hadde tenkt å bytte ut brettet snart, mmen tror jammen det blir nye støvler først... Btw, de er ikke for store. Tærne butter nesten fremme i støvelen.
Noen som har noen anbefalinger? "Cruiser" vel mest, svært lite parkvirksomhet.