Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp til kjøp av komplett pakke
#9059 28/01/2008 11:44 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann. Har tenkt å kjøpe meg en en ny snowboard pakke og lurer på om det er noen som har tips. Ønsker meg en pakke som kam brukes til alt, hopp, parken, pudder, offpist og bakken generelt. Vet jeg stiler store krav, men lurer på om det er noen som har erfaring med forskjellige brett og vet om en god allround pakke. Pris er ikke så viktig, men det gjør ikke noe at pakken er både bra og billig! :grin

Takker for svar!

Re: Hjelp til kjøp av komplett pakke
andersne #9060 28/01/2008 11:52 PM
Entusiast
Entusiast

Støvler kjøper du utenfor pakke, med mindre du får sette sammen en selv, såklart. Prøv i alle fall på seasport.

Jeg er fan av Rome og Capita, spesielt, når det gjelder brett. Bindinger, enten Rome eller Union. Støvlene jeg kjører nå, er Salomon F22, som passer meg helt fantastisk.

Føtter er dog forskjellige, og min fot er ikke lik din fot. Dette er sikkert greit nok.

Hvis du kommer med en ærlig mening om hvor god du er, blir det for meg mye lettere å gi deg tips, og i tillegg til det, vekt, og høyde, om du er abnormt høy eller lav (dette har kun innvirkning på hvor bred stance du bør ha), og størrelse på foten din.

Når dette er gjort, vil det være meg en glede å gi deg flere ordentlige tips!

andersne #9061 28/01/2008 11:58 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei igjen. Takk for raskt svar!Jeg er en helt grei snowboardkjører. Tar ikke de sykeste triksene, men kjører i parken og tar noen triks, liker også bare det å hoppe. Prøver stadig på noe nytt. Har god kontroll på brettet (også når jeg står switch) og står i alle slags bakker, liker meg også i skogen og der det finnes pudder.

vekt
andersne #9062 29/01/2008 12:02 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Glemte helt det med vekt og høyde, men jeg er i alle fall 175cm høy og veier 55kg.

andersne #9063 29/01/2008 12:35 AM
Entusiast
Entusiast

Strålende!Sjekk ut Capita Indoor Survival/Outdoor Living, i 154-156(kommer vel an på hvilken lengde du liker). Det er en griseartig twin, som sikkert egentlig er ment for park, men som fungerer der du vil. Sykt moro å kjøre med det i pudder. Is er ikke dets beste venn, men passer du litt på stålkantene dine, i motsetning til meg, bør du ikke få noen problemer. Hatt både 156 og 158 i samme greia, tidligere sesonger, og er litt frelst. Kommer sikkert til å kjøpe det igjen.

En annen mulighet er Rome Agent, samme lengder, et brett som kanskje er hakket stivere, og et ørlite grann mer directional(1,5 cm mer nose enn tail). Morsomt brett, som jeg hadde i 160, men som jeg solgte fordi jeg gjerne ville ha noe mer freerideorientert. Brettet som erstattet det, knakk jeg forøvrig i dag. Huff.

Disse to er fine allroundplanker, synes jeg. I tillegg har du Rome Graft 155, men dette synes jeg blir litt for mykt utenfor løype(utenom pudder) med variabel snøkvalitet.

Bindinger som passer knallbra til begge to, er Rome 390. Disse bruker jeg til stort sett alt, og bytter dem mellom brettene jeg har. En annen som definitivt også er flott, ifølge meg selv, er Union Force. 390 passer generelt sett til flere støvelmodeller enn Force, så dette er greit å ta med i beregningen.

Håper dette hjalp noe!