Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nitro brett
#9000 23/02/2008 8:12 PM
Læksen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei:cool er på utkikk etter nytt brett, og trenger gode tips. Har sett litt på Nitro, og fikk testa T1 brettet på snowshow, men bindingene var stilt veldig langt fra hverandre, så fikk ikke helt feelingen. Noen andre som har dette brettet?

Kommer til å bruke det både i park og utfor sporet..Men er ganske rookie, så blir mest lek.:razz

Har nettopp gått fra ski til brett, så trenger noen tips. Kjører nå på noe smartklubb-greier jeg fikk av en kompis.:sad

T2
Læksen #9001 24/02/2008 10:04 AM
Fersking
Fersking

Heisann.Som du sier er du ny på brett, da ville jeg ikke gått for det dyreste brettet med en gang, men når vi er inne på saken. - Så kjører jeg på Nitro t2 57, er selv 179 så dette er et mer allround brett. Selv føler jeg at det ikke er egnet for noen av delene, da det er litt for stivt i parken, og litt for mykt i pudderet. Men hør litt rundt i din(e) lokale brettforhandlere om hva som er egnet for akkuratt deg. Spørr kun om det og ikke oppgi hvor mye du vil gi, her gjelder koste hva det koste vil ideologien. Jeg har selv opplevd å kjøpe et max drit brett pga. at jeg hadde for lite penger, kjøp det som er egnet for deg, men det skal ikke være for dyrt i din klasse.

Re: Nitro brett
Læksen #9002 24/02/2008 2:42 PM
Læksen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja, har vært å hørt litt på session. Og det var han som anbefalte T1. Og fikk en liten pengesum fra forsikringsselskapet etter at jeg var å opererte korsbåndet, så har vel nok til et rimelig brett:winkMen kommer til å vente med å kjøpe til påskesalget uansett, for har nettopp operert, så blir ikke no kjøring før mai.. Er det stor forskjell på T1 og T2 brettet?

T1 vs. T2?
Læksen #9003 24/02/2008 5:15 PM
Fersking
Fersking

Selv har jeg ikke prøvd T1, og har heller ikke snakket med noen som har prøvd T1. Men slik som jeg har forstått det er t1 et mye bedre valg dersom du vil kjøre i parken (altså det har mer fleksibilitet og annen form). Mens t2 er mer ett allrounder brett som heller strekker seg litt over på "frikjørings-siden". Men jeg tror begge er allroundere, men t1 er litt billigere tror jeg.