Er IKKE helt fornøyd med de...Synsfelt er ok, med mindre man kjører goofy på ski...(Oakley kommer vistnok med en ny modell som skal adressere dette problemet) Lufting og dugging fungerer knirkefritt, og bytting av glass går greit etter et par ganger.Veldig mange butikker fører også oakley, noe som gjør det lett å skaffe glass og tilbehør.MEN: etter rundt 40 bruksdager begynner foamen å løsne flere steder, fargen på luftelyrene har begynt å flasse, den originale strapen er helt oppfliset og stygg, de har dårlig passform opp mot hjelmer (med påmontert helmetstrap)Etter min mening koster dette mer enn det smaker.
Har kommet over en brilleprodusent jeg mener gir deg MYE mer for pengene.... Zeal Optics.For rundt 900 kroner får du:Solide, fine briller med suveren passform opp mot hjelm. (Gått til topps i flere tester)2 sett glass (Hvorav den ene med polarisert chrome)Brille-etuiPusseklutLivstidsgaranti
Får å få tilsvarende hos wisdom har jeg måttet kjøpe følgende:Jet Black wisdom /m Black Iridium glassPermission glassWisdom brille-etuiHelmet-strapSum. ca 2400
På bakgrunn av dette vil jeg si at jeg heller vil foreslå Zeal-brillene som et bedre alternativ.De gir ikke like mye cred i bakken, men så er det heller ikke like mange som eier et par slike.Jeg fant Zeal Detonator hos en Intersport-butikk i trondheims-områdethttp://www.zealoptics.com/eus/goggles/