Du får en ordrebekreftelse + muligens en kvittering at med pakken. Det med ordrebekreftelse er jeg sikker på. En annen ting. Hva må du betale i frakt? Jeg bestillte meg også ski fra USA forleden. Jeg opprettet en mailbox (www.magnum.no) og fikk skia sendt dit. Magnum/jetcarrier transporterte de til Norge. Jeg betalte 6-700 kr. i frakt, + momsen selvsagt. Det fungerer på den måten at du handler varen som normalt over there, men når du skal fylle in shipping information så oppgir du adressen "din" i USA. Ofte er det gratis frakt i USA når du bestiller for flere hundre doller. Om det er tilfelle hos din butikk vet jeg ikke, men det er meget sannsynlig. Etter at du har sendt ordren blir kontoen din trukket for det gitte beløpet som skia kostet. Etter ett par dager så mottar jetcarrier pakken i Linden, New Jersey. Dette kan du selv fylle med på gjennom sporingsnummeret (UPS) som du får hos backcountry når det sender pakken. Når jetcarrier sender pakken videre til Norge så vil du også få ett sporingsnummer. Dette for å fylle med hvor pakken befinner seg når den kommer og blir sendt videre i Norge. Når det gjelder moms og frakt, så får du en faktura på dette ett par dager etter du har motatt pakken. Det hele er egentlig veldig enkelt. Jeg anbefaler det vertfall på det sterkeste. De ansatte i magnum (jetcarrier) yter veldig god service så det er bare å spørre de om du lurer på noe. Dette var da ett tips. Grunnen jeg sier dette er fordi jeg vet mange butikker i USA tar alt for mye i frakt av den grunn sendig utenlands genererer mye papirarbeid. Sjekket opp nemleg opp fraktsatser med MANGE forskjellige butikke før jeg bestemte meg. Jeg bestillte hos www.bentgate.com. (Gratis frakt innad i USA)