Du får en ordrebekreftelse + muligens en kvittering at med pakken. Det med ordrebekreftelse er jeg sikker på. En annen ting. Hva må du betale i frakt? Jeg også bestillte meg ski fra USA forleden. Jeg opprettet ei mailbox (www.magnum.no) og fikk skia sendt dit. Magnum eller jetcarrier transporterte de til Norge. Jeg betale 6-700 kr. i frakt, + momsen selvsagt. Det fungerer på den måten at du handler varen som normalt over there, men når du skal fylle in shipping information så oppgir du adressen "din" i USA. Ofte er det gratis frakt i USA når du bestiller for flere hundre doller. Om det er tilfelle hos din butikk vet jeg ikke men det er meget sannsynlig. Etter at du har sendt ordren blir kontoen din trukket for det gitte beløpet som skia kostet. Etter ett par dager så mottar jetcarrier pakken i Linden, New Jersey. Dette kan du selv fylle med på gjennom sporingsnummeret (UPS) som du får hos backcountry når det sender pakken. Når jetcarrier sender pakken videre til Norge så vil du også få ett sporingsnummer. Dette for å fylle med hvor pakken befinner seg når den kommer og blir sendt videre i Norge. Når det gjelder moms og frakt så får du en faktura ett par dager etter pakken er motatt. Det hele er egentlig veldig enkelt. Jeg anbefaler det vertall på det sterkeste. De ansatte i magnum (jetcarrier) yter veldig god service så det er bare å spørre. Dette var da ett tips. Grunnen er fordi jeg vet mange butikker i USA tar alt for mye i frakt av den grunn at det genererer for mye papirarbeid. Sjekket nemleg opp med MANGE forskjellige butikke før jeg bestemte meg. Jeg bestillte hos www.bentgate.com. (Gratis frakt innad i USA)