Har kjørt Skate Banana 156 i år og er veldig fornøyd. Super lekent, bra kantgrep og veldig raskt fra kant til kant. Supert og jibbe med og flyter godt i løssnøen.
Nå har jeg ikke sett K2 Gyrator brettet i levende live, men slik jeg har forstått det er konstruksjonene forskjellige. Lib brettet har rockeren plassert midt mellom bindingene og ikke noe rocker utover ved nose og tail. Her kan jeg ta feil og si gjerne ifra om det er slik. K2 Gyrator er vell konstruert slik som noen pudderski med en vedvarende rocker mot nose slik som noen ski er konstruert. Dette blir ett ypperlig pudder brett. Lib brettene vil til forskjell ikke miste kantgrep mot nose og tail slik som Gyrator vil gjøre ved kjøring i bakken.
Jeg veier 85 kg og Bananan på 156 er det korteste brettet jeg har hatt på 12 år. Var veldig skeptisk, men er nå overbevist om at valget var rett. Fikk testet det mot et Burton Custom X 164 i vinter og det virket statisk og kjedelig i forhold. Lib brettet satt like godt i stor hastighet i prepparert løype som Custom X´en.
En stor fordel er at du slipper å "jobbe" for å kjøre en god sving. Du slipper å presse ned midten av brettet for å få ordentlig trykk langs hele kanten. Magnetraction kantene hjelper deg også.
Det fines en del Banana brett i Norge og det kommer sikkert flere til vinteren. Det beste er vell å teste ett om du har muligheten.
Kan trygt anbefale deg å kjøpe et brett med Banana shape til neste år. Er ganske sikker på at du vil bli fornøyd. Jeg vet det er verdt pengene.