Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sykling på snø ...
#8679 23/11/2015 3:35 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har daglig syklet i et havt år (trening). Nå er det snø på skogveien jeg sykler. Jeg har piggdekk nå da, men jeg sykler kun halve løypa. Fordi det er mye tyngre å komme frem. Når jeg tar et trøkk på pedalene, går det ikke lengre fremover enn det jeg trøkker. På sommeren vil derimot sykkelen drive en del meter ekstra fremover. Det blir som å sykle i motbakke hele tiden på snø, men treningsmessig er det fint. Hvordan takler dere snø-sykling ??

Re: Sykling på snø ...
merterje #8680 23/11/2015 5:06 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

terrengsykkel.no har et veldig fint forum for alt som har med sykkel å gjøre. 

Kall det gjerne "manneguiden", der får du svar på alt av alt, stort sett flere svar å få på ski-spørsmål også enn her inne smile

Men siden du spør, så er mitt svar at jeg bruker kun piggdekk på is, på snø bruker jeg heller stidekk med litt stort volum og mindre luft. Og så tråkker jeg på til jeg er godt nok trent til å gjøre det jeg vil. Bare la det være tungt, og gled deg til barmark og sommerdekk, da får du skikkelig valuta for vintertreningen!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå