Gir dere gjerne noen tips fra en innfødt!
Hold dere mest mulig vekk fra E10 da det kan være mye trafikk og amper stemning mellom lokale og bobilturister i tillegg til at veien er noe smal og uoversiktelig :P Det er flere "omveier" som er fine og mindre traffikerte og med mange flotte plasser å slå opp telt om dere ønsker det. Jeg anbefaler dere å ta av mot Laukvik ved Fiskebøl. Det er en relativt lang omvei, men et fantastisk område med store hvite sandstrender og lite trafikk. Følg veien videre, sykle rundt Gimsøy og spill golf i midnattsola om det er av interesse og dra derfra innom Henningsvær(idyllisk fiskevær, men til tider mye turister). Deretter drar dere til Unstad og tilbringer en dag på campingen og surfer litt, kanskje vi sees. Det er mange flotte fjell langs veien om dere er interessert i litt ustikt, velg og vrak! På veien til Uttakleiv, der dere kan se midnattsola, ligger Hauklandssanden, norges vakreste badestrand og Lofotens mest populære. Deretter setter sykler dere videre mot Å. Ta avstikkere, gjerne mot Nusfjord(utrolig vakkert, men koster penger å besøke). Google gjerne Kvalvika som jeg anbefaler sterkt. Tar 45 min å gå til, men er verdt mye mye mer.. Har sikkert glemt mye og på veien videre mot Å finnes mye mer å se. Se på kartet og hold sjekk plassene jeg har nevnt er mitt beste råd for en fantastisk tur.