|
 ski-lærer????
|
Fersking
|
OP
Fersking
ingen trenger å ha en personlig lærer for å lære å stå på ski..! det er for dumt altså!!!!
|
|
|
 hmm..
|
Fersking
|
OP
Fersking
det jeg skulle fre med dette innlegget var.... : om dere syns det samme som meg.? og at jeg syns det er sååååååååå idiotisk! men jeg er jo ganske idiotisk selv da.. :P
|
|
|
 hva faen?
|
Fersking
|
Fersking
MariMo? Hva faen? Dette innlegget hadde absolutt ikke noe poeng for fem flate øre! hehehe.... Og tror ikke det er så forbanna mange på denne siden som fortsatt ploger nedover bakken! Peace
|
|
|
 jada!!
|
Fersking
|
OP
Fersking
jeg har forstått at dette er er helt idiotisk innlegg av meg... men hvordag sletter jeg den da??? :S jeg er blond for faen..
|
|
|
 Men
|
Entusiast
|
Entusiast
Veit ikke helt om jeg er klar for å slette tråden helt ennå... 95% av folka på sidene her hadde blitt mye bedre på ski og brett om de gikk på kurs. Inkludert meg sjøl. Så ikke diss skilærer'n, men hold kjeft og lær deg noe nytt til vinteren.
|
|
|
 okai!
|
Fersking
|
OP
Fersking
javel.. men jeg syns likevel er er litt idiotisk å ha lærer for å kunne stå på ski.. på brett går det ann.. men ski er mye enklere! og ja, jeg skal lære meg noe nytt til vintern!!!!
|
|
|
|
|
|
 Ja !
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Nå begynner tråden å ligne noe. Et par gode innlegg til, så blir den seriøs. Useriøse tråder er kult nok, men da får vi holde oss unna seriøse temaer som bl.a. dette. Som eks-skilærer må jeg bare påpeke at ALLE blir bedre av å ha en skilærer. F.eks. har WC-gutta trenere og det er da ingen som har sagt at læreren/treneren behøver å være bedre enn eleven på ski. Læreren skal være en god lærer. (Som sagt i en klassisk skifilm: "Skiing is the easy part". ) Og ja; selv som skilærer tok jeg kurs for å bli bedre, da het det dog samlinger, men var like fullt kurs.Og Ja! Jeg ble bedre !
|
|
|
 jaha..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tror fortsatt det er sånn at man må være skiLÆRER for å kunne utdanne skiINSTRUKTØRER... SkiTRENER tror jeg er en annen "stige" ? Helt enig at de fleste i nordmenn burde få instruksjon av folk som vet hvordan ting skal gjøres/se ut. Nordmenn er født med skiene i garasjen, og slettes ikke på beina. En time eller to i skiskole hadde helt sikker vært verdt det for de fleste. (Yes, I´m so jævlig good myself.)
|
|
|
 Akkurat ja
|
Medlem
|
Medlem
Dette er sånn FriFlyt innlegg som man får vondt i hodet av.Selvfølgelig kan man lære noe av folk som vet mer/kan mere enn seg selv....OG haugerun du har laget mye mer trasige innlegg enn dette, så pass på dine egne saker.
|
|
|
 mhm..
|
Fersking
|
Fersking
trenger en skilærer... -tiia-
|
|
|
 til Beritsen
|
Entusiast
|
Entusiast
det er itte jeg som har lagt ut dessa kødd innleggan det var en bruker som heter a-nyfløt som har funni ut passordet mitt og skrivi mett av tull uten at jeg viste det
|
|
|
 ja
|
Fersking
|
OP
Fersking
men det er flott det! JEG syns det er dumt med en skilærer... men det betyr ikke at DERE må synes det samme.. jeg villa bare skjekke om dere syns det.. men tydelig vis ikke! så det er helt greit!
|
|
|
|
|
|
 hmm..
|
Fersking
|
OP
Fersking
|
|
|
 hm..
|
Fersking
|
Fersking
men stå på ski kan du?:) trenger din hjelp... -tiia-
|
|
|
 hæ?
|
Fersking
|
OP
Fersking
joda..! jeg kan kjøre ski.. eller gjorde det før.. nå erre snowboard! trenger du min hjelp?? :S
|
|
|
 mhm..
|
Fersking
|
Fersking
jeg kjørte og ski en gang i tiden, men etter jeg fikk mitt første brett, for ganske så lenge siden, har jeg aldri hatt ski på beina:) så, trenger din hjelp ja... min mor synes det er flaut å ha meg med, så sier seg selv at jeg trenger litt trening.. -tiia-
|
|
|
 hø?
|
Fersking
|
OP
Fersking
men hvorfor skal du ha hjelp av meg når jeg syns det er idiotisk med trener.. for å bevise at jeg tar feil???
|
|
|
 Tja..
|
Fersking
|
Fersking
Rett og slett fordi du KAN stå på ski, jeg bryr meg da ikke noe om du synes det er idiotisk:) Jeg trenger bare noen som kan lære meg, samme hvem igrunn... For å si det sånn, jeg og kan komme meg ned en bakke, men tenkte litt mer på finjusteringer da:) -tiia-
|
|
|
|
|
|
 jammen!
|
Fersking
|
OP
Fersking
jege r jo ingen ekspert... det er en stund siden jeg kjørte ski... jeg KUNNE kjøre ski for å si det sånn! og hvis jeg gir deg rå.. så blir de sikkert krittisert uansett så..
|
|
|
 :P
|
Fersking
|
OP
Fersking
|
|
|
 *kremt*
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ingen er født verdensmester! Dessuten at det ikke dumt med en skikkelig skilærer. nå snakker ikke jeg om en skiskole lærer men en som faktisk er god (ikke for å si noe stygt om skilærere, men det er ikke mange av de som har kurs i jibbing el løssnøkjøring) Ok, tilbake til saken. det jeg mener er at du kan lære MASSE av å stå sammen med folk som er bedre enn deg. i tillegg så har du da også noen som pusher på deg for å sprenge flere grenser, som du ikke trodde du kunne sprenge. Dra med deg så mye læring du kan fra venner og andre bekjente på ski. Du kan bli positivt overrasket! 
|
|
|
 WORD
|
Entusiast
|
Entusiast
Ingen er HELT født verdensmester... man trenger veiledning.. Nå spørs det om man mener en trener som viser styrkeøvelser for god motorikk på vinteren, eller en som lærer deg alt fra å ta på bindingene til å kjøre ploger...
|
|
|
 WORD
|
Entusiast
|
Entusiast
Ingen er HELT født verdensmester... man trenger veiledning.. Nå spørs det om man mener en trener som viser styrkeøvelser for god motorikk på vinteren, eller en som lærer deg alt fra å ta på bindingene til å kjøre ploger...
|
|
|
 :)
|
Fersking
|
Fersking
Så, hva sier du Mari?:) -tiia-
|
|
|
|
|
|
 joa
|
Entusiast
|
Entusiast
alle kunne trenge litt veiledning en gang i blandt..! Enig med Simen Berg, mange hær kunne blitt bedre med en lærer/trener.. Men det gjelder nå aller mest de som kjører porter da Men jeg lerte via portkjøring og en trener at jeg kjørte for smalt med beina, jeg fikk ordna det, og kjører nå bedre også utenfor løypa! Nå kan det sies at jeg ikke liker så godt portkjøring da men... hehe
|
|
|
 hmm..
|
Fersking
|
OP
Fersking
nei.. tror ikke det! spør heller noen som kjører på ski i nåtid.. de kan sikker mer! =)
|
|
|
 ski er ikke lettere en board
|
Entusiast
|
Entusiast
ski er ikke lettere assa, vanskeligere grabber på ski, skiene kan jo ga i v-stil på f.eks en safety men f.eks en indy på brett, brettet er helt perfekt hele tia, men vi må jo drive og holde de på plass så det ikke blir noe v-stil, det er min mening
|
|
|
 kjøring
|
Entusiast
|
Entusiast
kjøring er jo kanskje lettere da,
|
|
|
 Meget bra innlegg:
|
Ivrig
|
Ivrig
Jeg ser forbausende mange som ikke kjører på skjær, særlig innen telemark.Egen erfaring: Jeg er selv"lært" alpinist. Før carvingskiene hadde jeg liten peiling på å kjøre på skjær. Etter å ha kjøpt meg nyere såkalte carvingski oppdaget jeg en ny glede ved skiståing; også jeg kunne få til runde fine svinger uten fartstap. Nå kjører jeg også mine gamle ski "uten" carving (et definisjons spørsmål) på skjær.Hadde jeg tidligere benyttet meg av en ski-lærer ville jeg mye tidligere kommet dit jeg er i dag.PS: Jeg kjører fort (he-he).
|
|
|
 :)
|
Fersking
|
Fersking
Vel, jeg har ikke kommet så langt iallefall.. -tiia-
|
|
|
|
|
|
 noen kommentarer:
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
raa: Helt riktig det du skriver, det er bare å sette seg ned å se skikkelig på folk når de kjører. Du ser fort om de kan kjøre, eller om de bare kjører fort. Ser med skrekk flere som fosser avgårde i 75+ og henger i støvlene uten trøkk på skiene. Med flaksende armer...C540: Brett er klart lettere å lære. En som aldri har vært på snø, lærer seg å kjøre brett på en eller to dager. Med ski tar det minst det dobbelte. Når det gjelder å bli middels god, tar det kanskje fem ganger så lang tid på ski.Til slutt får jeg bare gjenta at ALLE har godt av leksjoner. Jeg også !
|
|
|
 Ømm...
|
Entusiast
|
Entusiast
ALLE dine poster blir det bare tull av, MariMo eller hva du heter. Du er vel en slik jente som går på gata og kommenterer skoa og klærne til alle andre? BTWDet er faktisk veldig lurt å gå til en skiinstruktør. Du er litt høy på pæra, synes jeg. Har du nettopp dratt 360? Derfor trenger ingen instruktør lenger? Det er utrolig viktig å lære seg teknikken, før man går å terper på å ploge feil vei liksom:D Det skal mer til å lære seg teknikken, etter du er vranglært, enn å begynne med riktig teknikk med en gang! Hmm... Slutt med de dumme postene dine. Har sett flere av dem. Mange.
|
|
|
 yeah right!
|
Fersking
|
OP
Fersking
|
|
|