Joda Espen, det er viktig med et nyansert bilde, og fremdeles er det jo kjøringa som er det viktigste, i alle fall er det sånn det burde være. Men artikkelen tar jo opp en generell vridning i fokusen i sporten. Hvis en kid blir oppmerksom på en god en i bakken, er ofte første spørsmål som blir stilt: "Har du spons?" Og det skal liksom avgjøre om den kjøreren er god eller ikke. Som artikkelen var det nesten ingen som så på seg selv som sponsorobjekter for noen år siden, nå derimot går utrolig mange rundt og ser på seg selv som at kommende aktuelt sponsorobjekt.
- I seg selv ser jeg ikke noe feil med sponsing: Det gir større frihet, og hjelper de som gode til å bli enda bedre. Men det er synd med en overdimensjonert fokus på dette.. likevel syns jeg nå artikkelen kommer ganske helskinnet fra det. Gir et nyansert bilde, og den tar jo tross alt opp et tema som mange unge går og lurer på, og det er nå sånn det fungerer med magasiner at de skriver om ting de tror folk har interesse av..