|
 Ryggplate-nødvendig?
|
Medlem
|
OP
Medlem
er ryggplate nødvendig for en jibber...forbinner det mest med freeride..men har landa på ryggen i stor fart...brakk den gjorde jeg ikke..kanskje for railerne??shiitttttttt.
|
|
|
 bra å ha....
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
kjekt å ha i tilfelle du tryner på rail bigjump osv...føler deg mer safe oxo
|
|
|
 starta å
|
Avhengig
|
Avhengig
bruke ryggplate for ca 3 år siden, og det er utrolig betryggende å ha. føler meg liksom mye mye mer safe, så drapåfaktoren blir større =) kanskje det er litt dumt =P men ærligtalt så har jeg fått bruk for den mange ganger, anbefales STERKT!!
|
|
|
 flere og flere
|
Entusiast
|
Entusiast
Det er jo flere og flere jibbere som kjøper ryggplate for tia, og butikkene satser mere på safety som hjelm og ryggplate osv.det må jo være en grunn til at alle kjøper det! det er jo for å være på den sikre siden! å du vil gjerne dra på litt når du føler deg mer sikker for å ikke bli skadet
|
|
|
 Hva er det for et spørsmål egentlig?
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Selvfølgelig er det nødvendig! mange ryggskader kan unngås med ryggplate... Men det er vel opptil hver enkelt... Ryggen er jo det skumleste stedet å skade seg på kroppen...
|
|
|
 ja,
|
Entusiast
|
Entusiast
enig der. hadde en stygg rygglanding for noen år siden, og hele uka etterpå var det så vidt jeg kunne gå. da hadde jeg IKKE ryggplate, nå kjører jeg med ryggplate og føler meg trygg samtidig som det beskytter.kan unngå store skader ved å bruke plate. tips: hvis du kjøper ryggplate, kjøp med "sekk-stropper", ikke bare med belte, det er mye diggere og plata sitter bedre. kjøp ryggplate!
|
|
|
|
|
|
 veldig nødvendig
|
Fersking
|
Fersking
det er en rekke fordeler med å bruke ryggplate. f.eks. du ER sikkrere, du føler deg tryggere og tørr derfor å dra på mer(vertfall i mitt tilfelle). også gir den veldig bra varmeisolering.
|
|
|
 Ryggplate bør alle ha!
|
Ivrig
|
Ivrig
De tre viktigste områdene å beskytte er hode, nakke og rygg. Vi kan kjøpe veldig gode beskyttelser; til en rimelig penge; for hode og rygg. Desverre er dette med nakkeskader vanskeligere å forebygge. Det viktigste er at man ved utøvelse av idretter er klar over hva man utsetter seg for og derfor muligens også reserverer seg. Idrett blir en bagatell dersom man blir sittende lam.
|
|
|
 må bare
|
Avhengig
|
Avhengig
legge til at ryggplate er nødvendig.... igjen=)sist vinter var jeg bl.a i Österreich og da skadet jeg ryggen på bigjump slik at jeg måtte til kiropraktor flere ganger når jg kom hjem igjen til Norge. er utrolig glad for at jeg hadde ryggplate den dagen, det kunne liksom gått så mye værre og jeg unnslapp med bare noen forskjøvninger i ryggen som fort ble rettet ut...!!!
|
|
|
 Re: Ryggplate-nødvendig?
|
Medlem
|
Medlem
Må slutte meg til de andre: Kjøp deg en ryggplate! Poenget er, selvom du kanskje ikke føler at du "drar på" så mye at det er nødvendig, vil det alltid være noen som drar på litt mer enn de burde og finner ut at de skal krasje med deg.Mao. med en ryggplate trenger du ikke være så redd for at det kommer en kar fyvene og planter twintipene i ryggen din;) Satt litt på spisse kanskje.
|
|
|
 stupid question coming up!?
|
Medlem
|
Medlem
Hvem selger ryggplater? =P
|
|
|
 alle sportsbutikker med respekt for seg selv!
|
Medlem
|
Medlem
Uansett, brakk to virvler i pipe for 4 år siden, sliter fortsatt med det, men står ikke en dag uten skinne. En fordel for meg er at den varmer opp ryggen bedre og, slik at jeg får bevegelsen tilbake igjen. Hadde jeg tatt ren salto i steden for med rotasjon hadde jeg sannsynligvis vært i en rullestol nå...godt nok argument?
|
|
|
|
|
|
 Ryggplate redda livet mitt
|
Fersking
|
Fersking
Tryna inn i autovernet på en roadgap for fire år siden, ryggen først, opp-ned.. hadde hjelm, og fikk tilfeldigvis lånt en ryggplate rett før jeg skulle hoppe.. Hadde jeg ikke hatt den ville jeg, hvis jeg var utrolig heldig, vært lam resten av livet.. Ryggplate er et MUST for jibbere etter min mening.. Det gir trygghet, og safety er viktig
|
|
|
 HVOR MYE KOSTER EN
|
Medlem
|
OP
Medlem
|
|
|
 HDP
|
Avhengig
|
Avhengig
er glad på dine vegne for den ryggplata =)
|
|
|
 NÅ.....;.) DET VAR HYG
|
Medlem
|
OP
Medlem
|
|
|
 Viktig som helst !
|
Fersking
|
Fersking
Ja, veldig fint at det gikk bra. Har lest om ei plate som oxo beskytter nakken. Kommer fra Sverige og de kan sikkerhet. POC. Var innom Anton sport. ca14hundre
|
|
|
 Til "BOY"
|
Ivrig
|
Ivrig
Hvor finner jeg beskrivelse av den platen som beskytter nakken? Er det egentlig mulig?
|
|
|
|
|
|
 ...
|
Entusiast
|
Entusiast
Veldig viktig å ha synes jeg!..føler meg MYE tryggere med ass...
|
|
|
 Nei ...
|
Ivrig
|
Ivrig
dette tror jeg er en stor bløff! Ikke mulig i skisammenheng iallefall; kunmotorsport.
|
|
|
 hehe
|
Avhengig
|
Avhengig
|
|
|
 Re: Ryggplate-nødvendig?
|
Medlem
|
Medlem
POCs nye rygskinne skal med tilbehøret CERVICAL beskytte nakken også.Se: http://www.pocski.com/?m=6&c=2
|
|
|
 Hjelm er ikke nødvendig
|
Medlem
|
Medlem
|
|
|
 Viktig
|
Fersking
|
Fersking
Både hjelm og ryggplate er viktig! En venninne av meg fikk en brist i ryggvirvelen og hjernerystelse da hun falt kraftig på en big jump. Hun hadde så sinnsykt store smerter at hver gang hun prøvde å stå svimte hun av. Måtte gå med en korsett i 3 måneder, det er ikke å ambefale. Hun var forresten sinnsykt heldig at hun ikke brakk ryggvirvelen da ville hun muligens vært lam resten av livet. Så BRUK ryggplate og hjelm!!!
|
|
|
|
|
|
 ja
|
Fersking
|
Fersking
du børde bruke rygg plate...mye mer safe....hvis du lander litt skift eller tryner så er mye gjort uten ryggplate
|
|
|
 Huff
|
Entusiast
|
Entusiast
Ryggplate er et MUST for alle skikjørere med litt vett, uansett nivå egentlig..!
|
|
|
 nesten
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
dete r veldig bra å ha når ulykken først er der da
|
|
|
 Pris
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
En ryggplate koster vel rundt 999 spenn eller noe sånt, tenker jeg
|
|
|
 POC ryggskinne
|
Ivrig
|
Ivrig
En interessant nyhet "BOY" og "Jonathan". Skulle gjerne prøvd hvordan denne er å kjøre med, da inkl nakkebeskyttelse. Det sier seg vel selv at det er vanskelig å beskytte nakken like mye som ryggen, men dette er jo muligens et skritt på veien.
|
|
|
 ja da så
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Kjørte ned ei steinrøys etter at det var fallt (nok) snø...gikk inn i en sving. Klarte å stikke den ene skien under en stein, bråstoppa, beina stod bomstille og ryggen blei spendt i ei bue, tok deretter en enkel salto typer forlengs...Kunne jo gått bedre med ryggen! Mulig jeg drar og kjøper plate nå som jeg har lest råd fra fornuftige folk her:)
|
|
|
|
|
|
 Bruk sikkerhetsutstyr!!!
|
Medlem
|
Medlem
Ryggplata jeg har bruker jeg både når jeg kjører sykkel og når jeg står på ski. Kjøpte meg hjelm fra Sweet i fjor. Når jeg Freeride'r bruker jeg knebeskyttere også. Jeg bruker det fordi jeg rett og slett er litt redd for å bli skada. Ikke nødvendigvis slik at det hindrer meg på noen måte å dra skikkelig på, men fordi det vil være så SINNSYKT kjipt å måtte sitte skada inne mens heile sesonge går meg hus forbi. Derfor tar jeg forhåndsregler i form av sikkerhetsutstyr, slik at jeg hvertfall ikke blir skadet UNØDVENDIG. Det er ei rimelig investering i egen helse, og kjøper man rett utstyr, så er det ganske comfy også.
|
|
|
 Veldig
|
Fersking
|
Fersking
kjedelig hvis ryggplate kommer utafor buksa når du faller i pudder... Men, det er safere å bruke enn å ikke bruke...
|
|
|
 ryggplate..
|
Fersking
|
Fersking
er akkurat som med sikkerhetsbelte, greit å ha på seg hvis noe skulle skje...
|
|
|
 Takk Mort1
|
Fersking
|
Fersking
er glad på mine vegne og, hehe
|
|
|