Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøp og slag....
#80020 23/11/2005 9:52 PM
Ole-Kr Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig

Vet kanskje noen vil reagere på at jeg stiller disse spørsmål,men jeg gir gass! :P

Har stussa litt i det siste..er fri flyt sitt marked et"offer" for salg av stjålet utstyr?I høst har det vært utrolig mange som har solgt nesten ubrukt eller helt nye ski,brett,klær osv... 05 og 06 modeller... Ja noen som selger her er sponset klar over det,men når en og samme bruker ved flere anledninger kan selge div ski og klær nytt eller lite brukt til en pris som er langt under hva det koster i butikken blir jeg litt betenkt...Vi vet jo at det stadig blir stjålet ski som man setter fra seg i bakken osv... Er de så frekke at de videre selger ting her på fri flyt?

Har dere andre noen tanker om dette? Jeg kommer ikke med noen beskyldninger,men mere lurer på om noen har noe svar på dette? Vi bør jo være de første til å si stopp om det faktisk er tilfelle! Kanskje dine nye armada 06 mod blir solgt her om et par måneder... Hvem vet...

har tenk samme tanken
Ole-Kr #80021 23/11/2005 10:00 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

dette var et bra inlegg! så f.eks. noen armada 06 nye i plastikk til 4000??det er grunn til å lure, sier ikke at disse er tyvegods, men det er slike vi lurer på hvorfor folk selger så billig..?i så fall burde de skrive hvorfor de selger de eller noe..?det er bra med billige ski, men ikke for en vær pris..!noe enige eller??

Skikjørere er snille
Ole-Kr #80022 24/11/2005 2:25 AM
Medlem
Medlem

nå har jo ikke sesongen startet ennå (desverre), så det er vell lite trolig at skiutstyret er stjålet i en skibakke. Hvis man vet at en sportsbutikk er ranet og ser at en person selger mye av de merkene den butikken førte, så er jo det jævlig mistenkelig.

Nå tror jeg godt om folk, så tviler på at det stammer fra tyverier. Det er nok endel her inne som får billig utstyr gjennom bekjente el. folk som tidligere har blitt sponset og fortsatt får gode priser. Noen er sponset, og noen får billig utstyr gjennom f.eks. skole eller klubber. Tror forklaringen er så enkel.

det er itte godt å vite
Ole-Kr #80023 24/11/2005 7:52 AM
Entusiast
Entusiast

fant ett par armada er5 i plastikk til 3000 kr : s er det meg eller er det unaturligt billigt fot den skia?

hmm
Ole-Kr #80024 24/11/2005 11:29 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

selv har jeg 3 sponsede venner, + flere venner i ski/sportsbransjen og får samtidig hyggelig pris hos sportsbutikk jeg tidligere jobbet i. har dermed ikke brukt mye penger på utstyr de senere årene, men istedet solgt litt utstyr nytt og brukt. Har en venn som for sin del ifjor tok med seg 3 par armada til spottpris fra Australia der han studerer og solgte dem m fortjeneste her. Tror ikke jeg er alene om dette og lignende. har du venner i utlandet kan du jo f.eks kjøpe der, på sport conrad el.l og få dem til å ta med for deg. og vips. nye scratch for ca 2300kr. tross alt et helt skimiljø som er innom her. mange med kontakter. Men selvsagt fint å holde øynene åpne. hadde ikke møtt opp i lagerhall på lørenskog for å kjøpe 5 par nye ski for 500kr av en kar som het dolla karoli

Ikke stjålet
Ole-Kr #80025 25/11/2005 11:41 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har selv ved flere anledninger solgt masse nytt og ubrukt, 06 modeller på bruktmarkedet. Grunnen til dette er at jeg har kontakter blant importører i Norge på forkskjellige merker. Har bla solgt 4frnt og Orage super billig. Dette kan være mye av grunnen, folk som jobberi butikker, kjenner importører osv. Miljøet på utstyrsiden i norge er ikke større en at "mange kjenner mange", noe som igjen fører til mye flow av stasj før det kommer i butikk. Det er ekstremt enkelt å kjøpe nytt utstyr uten å gjøre dette i butikken. Ikke noe problem å få nye ski 20-50% billigere en butikkpris i Norge. Tror faktisk det er veldig lite tyvegods på bruktmarkedet på friflyt.

dyrt billig
Ole-Kr #80026 25/11/2005 11:53 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

eg syns eg he hørt ein gong at sportsbutikkar tener grovt på skisalg.. at den prisen butikken gjev for skine er 1/4 av d dei sel dei for..? sø kauper du eit skipar t 4000,tener butikken 3000. det eg vi fram t æ at æ d nokon som kjenner importørar, butikkdriverar osv æ d ikkje problem å selje ski t ein niceprice.. betalar du 1500 t kompisen din, og seller dei vidare t 2000, he kompisen din tent 500, du 500 og han som kauper skine av deg fær dei for "halv" pris...

trur ikkje skikøyerar stel utstyr av kvarandre, d æ vel helst i brettmiljøe slikt skjer... wink

FEIL MED 1/4
Ole-Kr #80027 25/11/2005 3:21 PM
Medlem
Medlem

Innkjøpsprisen (innkjøpspris=prisen importør/bedrift tar) til butikkene ligger på omtrent halvparten av det de selger det for i butikken. Dette gjelder både for klær og skiutstyr. Jeg vet dette da jeg får stæsj for innkjøpspris gjennom bekjente. Var dessuten sponset da jeg drev med alpint da jeg var yngre, da var det vanlig å få ski til innkjøpspris. Dessuten har alle skigymnas avtaler med importørene om å få ski til innkjøpspris. Så jeg vet litt om forholdet mellom innkjøpspris og utsalgspris.

Det eneste tilfellet jeg kan tenke meg der butikken selger for 4 ganger innkjøpspris er racingski som er vansklig å få tak i. Noen racingski selges i utgangspunktet ikke i butikkene, men når er butikk får tak i slike ski tar sykt drøye priser.

hviken ski?
Ole-Kr #80028 26/11/2005 8:11 PM
Medlem
Medlem

ey. jeg er 12 år og ska ha nye twintip ski.er det noen og anbefale her ell?.

adresser:P
Ole-Kr #80029 26/11/2005 8:13 PM
Medlem
Medlem

erè noen som har e-mailen til even sigerud og espen linnerud ell? hilsen jiiber;)

Re: Kjøp og slag....
Ole-Kr #80030 26/11/2005 8:58 PM
Entusiast
Entusiast

Trur ikke at det er mye her på friflyt som er stjålet.

Det med at ski er dyrt i Norge e eg helt enig i. Oppfordre folk som skal kjøpe ski å bestille fra utlandet f.eks. fra Sport-Conrad.Blir det nokk folk som bestille fra utlandet må jo norske butikker sette ned prisene.

Diverse ting til salgs!
Ole-Kr #80031 29/11/2005 7:29 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Må selge en del ting, siden jeg skal til Afrika etter nyttår og ikke får bruk for det da. Er du interessert i noe av det under, så send en mail til doppelmayr@gmail.com Kan sende bilder hvis det er ønskelig.

06 Burton Ronin Espionage jakke, størrelse L, farge oak. Helt ny! Pris 3500,-

Ny Cebe No Gravity hjelm, glossy white, størrelse 58cm, medium. Vunnet i konkurranse. Nypris er 1095.- selges for 600,-

Burton (Tror det er junkyard) snowskate. Veldig god stand, et par små riper under, men ser ellers ny ut. Gi bud!

Booter Crunk - Rage films. Ny. Selges for 170,-

Oakley M-Frame Pro, gul. Inkluderer boks til oppbevaring. En liten ripe helt i hjørnet, ellers i veldig god stand! Speilglass. 800,-

Burton Cargo Pant 05 mod. Grønn. Broren min fikk denne i gave til jul, men den er for liten. Ikke brukt ute. 900,-

Canon Selphy CP-500 fotoskriver. Som ny, har all embalasje og kvittering! Selges for 1000,-

det
Ole-Kr #80032 30/11/2005 1:53 AM
Fersking
Fersking

er et bruktmarked for slike ting wink men det var mye av det som var av interesse laugh

Er et problem, men tror det er lite
Ole-Kr #80033 30/11/2005 2:21 AM
Entusiast
Entusiast

Selvfølgelig kan vi aldri gardere oss helt mot sånt, men jeg må si jeg tviler på om det foregår storstilt salg av tyvgods her på friflyt.no. Og det med urimlige forskjeller i pris. Mange folk der ute som har kontakter, og det er mye utstyr ute å går.. Dessuten er det utrolig mange som i løpet av sesongen tar seg en tur til alpene eller andre siden av dammen. Og da kan du kjøpe et par til deg selv og et for salg, og da selge det til en betydelig lavere pris enn i norge, og fortsatt tjene på salget.

- Dessuten, er skiene fremdeles i plast er det vel ofte de sikreste skiene å kjøpe, er jo ikke det som stjeles ute i bakkene, vil jeg heller anta en som får ski eller en som har kjøpt med ekstra ski skal spe på vinterens budsjett..

K2 fujative
Ole-Kr #80034 30/11/2005 2:58 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

er det noen som vil kjøpe mine fujative til 1500???brukt bare engang..

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå