Men stort sett alle alternativer med underlag er delvis breer. Mye sprekker ute og går. Hadde litt case sist gang med meg delvis oppi ei sprekk som ble undervurdert. Fastdalstinden som nevnt over, og alt oppfor ura pluss pluss er kjørbart. Men ta forhåndregler på brea og bruk søkestang hvis du er i tvil om du er i et brukbart sikkert område. Egentlig vil jeg anbefale tau, så har jeg mitt på det reine. Vil ikke være han som sendte 14-åringen i bresprekka:) På brea oppfor ura krysser du endel sprekker nesten uansett hvor du går, så det er bare tykkelsen på snøbrua og bredden på sprekka det kommer an på. Det skal også nevnes at nå har det begynt å gå endel skred oppfor ura. Så ta høyde for ustabile snølag også. Var rester der nå etter to-tre store skred som har gått i siste mildværsperiode. Dette er selvfølgelig avhengig av din erfaring med skred og bred, men det kan være lurt som "eivindgut" sier å drøyan til neste snøfall kommer. Nå har det frosset på det som ble tint i det siste mildværet så underlaget begynner å bli brukbart. Ikke lenge før kattfordeidet åpner dørene for sesongstart. I fjord hadde jeg første turen der i slutten av november.

Hvis du ser det likt å ta en tur så får du ha en fin tur:) Flotte plasser å kjøre hvis føret er bra. Men vær litt forsiktig!