Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
Mine rettigheter?
#79472 04/12/2005 7:20 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 48
switch Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 48

Var på ski i dag på Bjorli. Det var helt greit føre, men litt lite snø. Det hadde vel kanskje noe å si på dette. Saken er den at jeg stod i trekket, sjette turen eller noe sånt på splitter nye Armada ski. Så kjenner jeg at det river noe jævli i skia like før toppen. Når jeg går av merker jeg at skia ikke glir! Jeg tar den av og mine verste anelser åpenbarer seg. Under på skia var det en MONSTER RIPE. En stor bit av sålen var regelrett skrellet av inn til kjernen, sålen lignet på at halveis avrevet klistremerke. Jeg såg etter hva som hadde gjort det, og det viste seg å være en liten stålbjelke (skarp sådan). Den låg like under snøen mitt i trekk traseen, og var en del av snøkanon annlegget. Når jeg kom meg ned (på en ski) gikk jeg rett til folka i annlegget og klagde, men Bjorli er VELDIG lite service innstilte. De avslutta diskusjonen ganske kjapt med "det er ikke vårt problem". Men når mine ski blir ødelagt pga av de ikke prepper ordentlig i traseen, eller i det minste markerer slikt, har ikke jeg noen rettigheter? De var ialle fall svært urimelige, fikk ikke engang et beklager. Og de gjorde ikke noe med det. Jeg var ikke den eneste, det skjedde med en til. Har de ikke noe ansvar??


.
switch #79473 04/12/2005 8:29 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 573
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: May 2011
Innlegg: 573

hvis jeg var deg hadde jeg vært en skikkelig drittsekk og lagde masse bråk rundt det. ta å ikke bare klag til skisenteret men ta det opp i retten t.o.mring politiet og lag masse bråk, så legger de seg kanskje flate til slutt og du får nye ski av det duste skianlegget. det er klart det er deres problem når ditt utstyr blir ødelagt p.g.a at de har gjort det slik. det er i aller høyeste grad DERES problem. ikke gi deg, VÆR DRITTSEKK!!!lykke til


Så absolutt!
switch #79474 04/12/2005 8:43 PM
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 274
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 274

Greit nok med skadet skiutstyr på rails, da er det ditt problem, og hadde det vært en stein i trasseen, som ikke hadde vært dekket pga lite snø ville jeg også vært usikker.. uflaks.. men når det ligger en skarp jerngjenstand i heistrasseen burde du ha rett på en form for kompansering..- ja, absolutt! give em hell boy!


Drittsekker
switch #79475 04/12/2005 9:32 PM
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 82
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 82

De er ikke mye serviceminded der. Husker en gang jeg kjørte jr. NM der, vi fikk beskjed om å flytte skiene våre nederst, 5 min. senere kom preppemaskinen og kjørte over en hel haug med ski, utan at de som var i heisen el på toppen hadde fått mulighet til å komme seg ned å flytte skiene.

Såvidt jeg husker gikk det relativt bra med skien siden det var så bløtt.

Uansett; folkene som jobber der er noen drittsekker, tviler på at du får igjen noe penger der. Skisentrene har vell gardert seg mot den slags. men ufattelig kjipt å ødelegge skiene på utstyr skisenteret har glemt/ikke dekket over i heisen.


var der idag jeg og
switch #79476 04/12/2005 9:42 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 174
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 174

jeg og traff den jern stanga i heisen men til meg skjedde det ikke no spessielt.

en kveld jeg var å kjørte i hjemmebakken (Vassfjellet) så var det et skilt som hadde veltet midt i bakken, det hadde snødd så det skilte var begravd av snø, jeg kom nedover å kjørte rett inn i skiltet så skia mi brakk. jeg gikk og klagde og fikk nye ski (nyere modell og greier wink )

lykke til baby! wink


..
switch #79477 04/12/2005 9:46 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 285
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 285

ja visst faen...gi dem et helvete!!..blir sur av og lese sånnt ass...de skulle fått sparken....


 
 
Alltid snakk med sjefen!
switch #79478 04/12/2005 9:54 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 13
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 13

Går du til sjefen, daglig leder eller lignende, fikser han deg nye ski rimelig kjapt skal jeg tro.

Aldri hør med "vanlige" arbeidermaur. De er det aldri noen hjelp i. De har heller ikke noe myndighet til å hjelpe..

Stå på!


Dårlig PR!!
switch #79479 04/12/2005 10:08 PM
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 72
ael Offline
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 72

Dette er ekstermt dårlig pr for Bjorli Ta med historien din til lokalavisen, og lag ett helvette!! Bjorli er uten tvil ansvarleg for å legge til rette i heisen. Direkte flaut!


ja, jeg veit det høres teit ut...
switch #79480 04/12/2005 10:11 PM
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 207
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Feb 2012
Innlegg: 207

... men før du begynner å involvere politi og det som er (som tidligere foreslått), ta med deg mor eller far til skisenteret. Er de drittsekker kan det godt tenkes de driter i deg, bare fordi du er ung. Hjelper ikke dette, snakk med forsikringsselskapet ditt, de vil kanksje vite hvordan man kan gå fram etter det. Skisenteret er nok forsikra i seg selv, og jeg ville tro at en slik hendelse skal gå under deres ulykkesforsikreng el.. Hvis de er skikkelig vriene så anmeld dem så har du det svart på hvitt.

Lykke til!


fy faan
switch #79481 04/12/2005 10:12 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 256
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 256

jeg hadde faan meg klikka om dem hadde sagt no sånn til meg, du sku klint skia i tryne på'n og sagt "det ække min skyld at nesa di sitter fast i øret" og gått


^
switch #79482 04/12/2005 10:18 PM
Registrert: Dec 2016
Innlegg: 299
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Dec 2016
Innlegg: 299

Bortsett fra det at hvis han hadde gjort det ville han sannsynligvis aldri fått ny ski. I hverstefall blitt anmeldt for vold.

Ellers va det en jævla god ide!


Forbrukerrådet?
switch #79483 05/12/2005 9:19 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 17
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 17

Er litt usikker på om dette er en sak som Forbrukerrådet vil bistå i, men hvis det er det vil det være lurt å forsøke å få bistand der fra.

Det går i alle fall an å sende et brev til styret til Bjorli. Det hender jo at det sitter litt mer oppgående mennesker der enn i heisbua.

Dette er i alle fall ikke noen sak for forsikringsselskapet til anlegget. Ansvarsforsikringen kommer trolig til anvendelse først ed store summer kr. 50.000 - 100-000.

Du kan forsøke å melde skaden til ditt reiseforsikringsselskap, men jeg tviler på at dette er noen dekningsmessig skade - og er den ikke det får du lite hjelp der fra.


 
 
Litt synsing.
switch #79484 05/12/2005 10:38 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 56
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 56

Ikke gi deg. Skriv et brev til daglig leder i skianlegget og presenter saken slik du har gjort her. For å stå sterkest mulig bør du også sikre bevis. Ta helst et bilde av jernskrapet i heistraseen. Hvis du ikke kommer noen veg med heisanlegget bør du prøve Forbrukerrådet, TV2 hjelper deg eller lignende. Du kan selvfølgelig også kontakte advokat, men skal du gå til sak blir det for svært dyrt, så det er ikke å anbefale når det bare gjelder et par ski. Et greit utgangspunkt er at saken må gjelde verdier for minst kr 20.000 for at du går til advokat, og minst kr 50.000 for at du tar saken til retten. Tviler ellers på at politiet vil se på saken.. Vil du gå videre med saken på egenhånd kan du selvfølgelig gjøre det. Klage til Forliksrådet koster ca kr 850, men saken bør være godt dokumentert og ganske enkel for at de skal kunne behandle den.


Re: Mine rettigheter?
switch #79485 05/12/2005 12:27 PM
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 75
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 75

Dette er jo svært dårlig PR for Bjorli. Ett innlegg som dette, til Norges største gruppe skientussiaster(?), skader Bjorlis rykte. Jeg kan ikke si jeg er fristet til å reise dit nå, og ikke skal jeg anbefale noen å gjøre det heller. Forhåpentligvis er det kanskje en oppegående kar i skisenteret som leser eller hører om dette, tar kontakt med deg for å gi deg nye ski og unskylde seg på vegne av Bjorli.Evnt. kan du jo tipse de om dette innlegget.


her!
switch #79486 05/12/2005 4:07 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 174
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 174

send dem en mail! post@bjorliskisenter.noså klager du til dem og gir dem en link til denne tråden!!


huff!
switch #79487 05/12/2005 4:14 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 124
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 124

dette er jo rett og slett det verste eg har hørt på lenge...!


Takk..
switch #79488 05/12/2005 5:22 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 48
switch Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 48

Takk for støtten, har sendt daglig leder en mail om dette og venter på svar. Håper det skal ordne seg, men har for alvor mista trua på Bjorli etter dette. De skal jo markedsføre et produkt og tilbud og dette er en skakk kjørt måte å gjøre det på! Igjen takk, føler at jeg ikke er aleine her!


.......
switch #79489 05/12/2005 5:24 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 139
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 139

Bjorli har alltid hatt rykte på seg for å være utrolig på måten å behandle kunder på.. henviser til tidligere nevnte episode der skiene ble kjørt over av tråkkemaskin..

ved en annen annledning kastet de alle skiene en haug.. skiene mine var helt oppripet under og hadde hakk i kantene.. de er jævlige!! lillebruttern har en håndfull historier han òg..

dessuten er/var de syykt dyre på renn-kort der.. hadde det ikke vært for at de har fått arrangert jr.NM, FIS etc hadde de vel vært konk?!


 
 
ser man
switch #79490 05/12/2005 5:27 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 139
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 139

Litt stort på det, så har de ødelagt ski for mer enn 50-100000 som er nevnt i annsvarsforsikring..

Anbefaler ingen å dra dit, dra heller til Dombås:)


haha
switch #79491 05/12/2005 5:37 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 573
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: May 2011
Innlegg: 573

du kunne jo lagt det inn for "TV2 hjelper deg" ;)det hadde vært konge!!!!


Bjorli
switch #79492 05/12/2005 5:39 PM
Registrert: Nov 2011
Innlegg: 162
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Nov 2011
Innlegg: 162

Jeg skal ihvertfall aldri til Bjorli og oppfordrer alle andre til å ikke dra dit. Går ikke an å behandle kundene sine sånn


FBI/tv2 hjelper deg
switch #79493 05/12/2005 5:40 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 65
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 65

Har ikke peiling på hva dine formelle rettigheter er, men for meg er det opplagt at skisenteret burde være ansvarlig for at vanlig skiområde er i en slik stand at en ikke risikerer å skade kropp og utstyr. Traseen oppover er jo definitivt et område det er umulig ikke å benytte.

Jeg vil anbefale deg å vente å se hva daglig leder sier. Hvis ikke ville jeg kontaktet FORBRUKERINSPEKTØRENE (FBI) eller tv2 hjelper deg. Dette er sikkert en historie som de ville synes var ok å få på skjermen. Og med en gang Bjorli aner muligheten for litt dårlig pr kan jeg tenke meg at pipen får en annen låt.

Takk for tips om hvor jeg ikke skal stå på ski, forresten :-)

Lykke til.


Gjør alt du kan!
switch #79494 05/12/2005 7:21 PM
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 204
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jan 2013
Innlegg: 204

Send inn til avisene, ta telefoner, send klage e-post. ja alt du kan komme på. IKKE LA DEM SLIPPE UNNA MED DETTE!Lykke Til! Vi forventer full rapport senere smile


Bjorli = dårlig service
switch #79495 05/12/2005 7:29 PM
Registrert: Aug 2017
Innlegg: 283
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Aug 2017
Innlegg: 283

Alle jeg kjenner som kjører mye ski har noe negativt å fortelle om bjorli. Personlig har jeg opplevd at de stengte heisen 2 min etter at jeg kjøpte dagskort. Fikk ikke tatt heisen til topps engang. I heisbua sa det bare at de ikke var erstatningsansvarlige ved dårlig vær (de stengte pga vind).

Hadde det ikke vært for at de ligger ved et værskille og alltid får masse snø, så hadde de vært konk forlengst...


 
 
jg sier som espnR her!!
switch #79496 05/12/2005 7:52 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 573
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: May 2011
Innlegg: 573

HAHA VI FORVENTER FULL RAPPORT på dette her.

GLEEEEDER meg til å få høre at det drittskisenteret legger seg flate =)


Ikke for å være negativ altså
switch #79497 05/12/2005 9:15 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 323
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 323

men tviler sterkt på at Bjørli er så veldig redd for å få negativt rykte på seg fordi dine armada ski ble ødelagte. Kanskje dere husker det, men det var faktisk på Bjørli at et barn ble kjørt ihjel av en preppemaskin ifjor, og hvis ikke besøkstallet ble mindre etter den episoden, så tror jeg ikke at sine ødelagte armadaski vil ha noen innvirkning på heiskortsalget, for å si det sånn. Jeg er realistisk, derfor tror jeg at Bjørli skisenter driter i hele greien... men for all del, ikke gi opp - du må ihvertfall gi dem et realt helvete!!!!


..
switch #79498 05/12/2005 9:22 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 358
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 358

var det der det ja : s

men tror det blir vanskelig å få igjen skia.. :/fordi de tar sikkert ikke ansvar for ting som skjer i skianlegget, men bare fres på! gjør alt du kan mot dem, så maaybe wink


Vel, ovenfor Bjorli
switch #79499 05/12/2005 9:31 PM
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 274
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 274

er jeg sikker på dette har gjort litt skade uansett.. Hvis du ikke får positiv tilbakemld på den nye henvendelsen din kan du innse at erstatning er tapt, men lag i det minste livet litt surere.. Men erkjenner de feil er vel fullstendig slakt ikke nødvendig. hehe, og fbi, tv2 hjelper deg og lokalaviser kan absolutt gjøre skade!

Jeg og benni er jo alltid enige? hehe.. i allefall denne gang: stikk heller til dombås!


Boikott
switch #79500 05/12/2005 9:35 PM
Registrert: Dec 2016
Innlegg: 299
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Dec 2016
Innlegg: 299

Ut ifra det eg har lest no så vil eg anbefale å boikotte Bjorli.


Nå har det ordnet seg :-)
switch #79501 09/12/2005 5:06 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 48
switch Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 48

Bjorli skisenter tok kontakt og vi hadde en bra prat. De beklaget det som hadde skjedd, og var veldig imøtekommende overfor meg og de vil dekke utgiftene for skaden. Så nå er jeg fornøyd og glad for å få det ut av verden. De viste seg at de var veldig lei seg for hendelsen og glad for at vi fikk ordnet dette, så nå er alt bra :-)


 
 
Re: Mine rettigheter?
switch #79502 09/12/2005 9:10 PM
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 75
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 75

Kjempebra, supert at ting fikser seg. Du fortjente nye ski og skryt til bjorli for at de tar ansvar og ordner opp.De burde absolutt har sagt dette med en gang, men bedre sent enn aldri.


det var godt å høre...
switch #79503 10/12/2005 11:56 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 124
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 124

gratulerer med nye ski... :-)


Gi de inn...
switch #79504 10/12/2005 12:24 PM
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 76
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 76

Det burde absolutt ikke være nødvendig å starte en underskriftskampanje slik som dette for å få erstatning. Bjorli skulle hatt i ræven!


aldri i bjorli
switch #79505 11/12/2005 11:13 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 149
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 149

der skal jeg værfall aldri.i værtfall bra du fikk nye ski.jeg er ikke sikker men jeg tror at i og med at du kjøpte bilett og dermed kjøpte er produkt. og ikke fikk noen advarsel(selsølgelig ikke) har du rett til oppreisning(ikke bønnern) for mangelfult og farlig produkt,igjen er ikke sikker


-
switch #79506 14/12/2005 5:59 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 48
switch Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 48

Det viser seg nå at det kan ha vært en metallstang utenfor trekk traseen også som forårsaket skaden. Men Bjorli skisenter dekker alikevel skaden.


;)
switch #79507 14/12/2005 6:10 PM
Registrert: Nov 2015
Innlegg: 1,658
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Nov 2015
Innlegg: 1,658

Måtte du si det siste for å få erstatning?


Glemte:
switch #79508 14/12/2005 6:12 PM
Registrert: Nov 2015
Innlegg: 1,658
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Nov 2015
Innlegg: 1,658

Det passer jo ikke i det heletatt med din første forklaring!(?)


.
switch #79509 14/12/2005 11:38 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 304
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 304

Nå skal det sies at det står et skilt ca 150 meter oppe i traseen, som sier "NB, slutt på kunstsnø, stein o.l. kan stikke opp i alle retninger..." eller noe i den duren... hehe. Men bra det ordna seg... 1 måned så er skia føkka opp på rails og slikt likevel.


Bjorliii
switch #79510 18/02/2006 10:28 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 34
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 34

Litt morsomt i grunn.. De som jobber der er jo dritkule da, men det er jo daglig ledern som er en dritt! Kjell Vidar Myrann! Tenker bare penger og null service. Møringene betaler jo det de får beskjed om uansett på grunn av rikdom! Heh! Men eller synes jeg Bjorli er et dritfett annlegg! Dombås suger jo i forhold, der de prepper to ganger i året =p Men hadde Bjorli fått bort de stygge "raskestmulignedmedekstremtmassesnusogdrittfrakjeften" folka, fått litt mer fjell (kanskje litt vanskelig =p) så har det blitt et ekstremt fett annlegg! Det er jo allerede "Vestlandsalpene" Men støtter deg når det gjelder det med skiene.. Jeg har blitt kjørt på to ganger, (ikke min skyld siden jeg bare kjørte ned bakken foran den som kjørte på meg) raportert det til skipatrulien der, men de sier ikke en dritt. Det nye burton custom brette mitt ble da dritt stygt oppå å jeg måtte kjøpe ny capstrap.. kjipt..


Bjorli er så "downs" ass!!
switch #79511 18/02/2006 11:29 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 11
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 11

Jeg vil bare si at bjorli er en gjeng gjerrige fitter som tar seg alt sor bra betalt i forhold til det tilbudet de har... Det eneste bjorli kan friste med er noen syke snøfall som man egentlig ikke kan nyte helt og fullt fordi det er så inn i helvetes flatt der.. Oppdal er stedet man bruker heiskortpengene sine på!!!!!!


Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå