ifjor på sesongens første dag, da med brett, skulle jeg gjøre noe så enkelt som et bittelite hopp, rett frem ikke noe hokuspokus. Alt helt greit, men en halv meter etter landingen, litt i ubalanse treffer hælkanten et eller annet. Isklump kanskje ?. Reultatet er uansett at jeg kliner skulderen i bakken. No big deal det, hadde ikke stor fart. Men etter å ha kjørt et par hundre meter til får jeg så vondt i skulderen at jeg nesten spyr. Ok.. smertene ga seg litt igjen og det var ikke mer å gjøre der enn å komme seg hjem. Påfølgende natt våkner jeg og har så vondt at jeg trenger hjelp til å kle på meg og tar drosje til legevakta. Kragebeinsbrudd ? Nei. Noe annet bla-bla, smått, og slag, og strekk og bla-bla. Husker ikke hva. Men jeg gikk jaggu i nesten to måneder før skulderen var helt bra igjen.Jeg kjørte da med hjelm og ryggplate. Ingen av delene hjalp da. Nå kjører jeg også med skulderbeskytter. Men har ikke hatt bruk for den igjen ennå.Jeg tror det er min høyt fremskredende alder som krever all beskyttelsen. Det gjør jo så j.. vondt å tryne ellers. Og det tar måneder å bli bra igjen :(overprotected ? neppe. jeg må bare slå skinka noe forferdelig først, så kjøper jeg meg sikkert en buttsaver også......