|
 hva var det første trikset du lærte deg?
|
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg er egentlig ganske dårlig og feig og ikke tør noe serlig av hopping. Kan ikke si det er det jeg har drevet med mest, da jeg liker freeride og pudder surfing best, men noen som kan hjelpe meg med hvilke triks jeg først burde øve inn? Hva lærte du først?
|
|
|
 lurt
|
Entusiast
|
Entusiast
å prøve seg på dobbel backflip eller kanskje cork 7 første gangen... sånne lette ting lism... eller kanskje bare en switch 10 eller noe sånn.. mye å velge mellom.. bare å kaste deg ut i det  PS: Det første trixet jeg lærte meg var vel en enkle grab og 180 ;P
|
|
|
 jau
|
Medlem
|
Medlem
det lureste e jo å lær sæ 360 først. greit å kunn:)
|
|
|
 plogsving,
|
Entusiast
|
Entusiast
etterfulgt av paralellsvinger... ;-)
|
|
|
 start i det små..
|
Medlem
|
Medlem
Lær deg nokre enkle grabs først(saftey, mute, ghetto) evt. andre småting som ironX osv..Deretter kan du jo prøve å ta med deg ein saftey i ein 180..
|
|
|
 Først lærer du deg det
|
Entusiast
|
Entusiast
mest basice som cork 5, vanlig 9, rodeo 5, switch 7, osv. kanskje er det lurt å øve in basiske railtriks og, ala switch 270 270 off, kanskje evt. en 4x kinker hvis en ønsker en bitteliten utfordring... vet ikke jeg, det var hvertfall slik jeg begynte, det endte jo med x games lizm. Jaja, lykketil! God Jul
|
|
|
|
|
|
 360 på vanlige ski
|
Medlem
|
Medlem
Det først "trikset" jeg lærte var en standard 360 på langrennski, så gikk vi videre på forlengs og baklengs salto.... det var tider det:)
|
|
|
 Re: hva var det første trikset du lærte deg?
|
Fersking
|
Fersking
velvalgte ord fra TA Goggen, vassfjellets lokale snurrebass og semistuntmann.Søt som sirup, men sprø som en kjeks. Pass på hjernecellen din. og mens vi er inne på triks, kan det nevnes at i mine første år i bakken rocka rundt i skogsløypa med de store gutta (bror), hvor triks var for jenter og fart var for de med heldress og vindbriller.
|
|
|
 540
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
første trikset jeg prøvde på i bakken med twintip. ikke å anbefale(landa på ryggen...)180 er utrulig bra trening får trent både rotasjon og switch landinger, og så mute grabganske vrien men du så digg når den sitter 360 er vel også i det siktet. start på et lite hopp og roter som faen* og så går du oppover i størelse og samtidig slapperlitt av i rotasjonen. lykke til ps rail ,,,det er morro
|
|
|
 hahaha
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
 .
|
Fersking
|
Fersking
plogsving, etterfulgt av paralellsvinger... ;-) så kommer stav sett. da helst dobbel....... kan jo også starte å trene seg opp til face plant7
|
|
|
 lær
|
Avhengig
|
Avhengig
og øv deg på ski. ta gjerne skia med ut i hagen og se om du tør å skli bortover ca 2 meter. når du føler du mestrer det sånn ganske greit så vil jeg anbeflae deg å ta med skiene til en bakke faktiskt. øv på å ikke falle, (lurt) og ikke stang stavene inn i øyet ditt o.l.hvis du føler det skikkelig gæren så kan du jo se om du tør å gli baklengs med de fantastiske tuppene du helt sikkert har oppdaget at du har bak på skiene dine ;P 180's og 360'r kommer først ville jg tro. ikke trekk deg, gå for det du prøver på. 180 er vel det første man lærer og så 360 og oppoverlykke til, måtte skigudene og jibbenisser være med deg =D
|
|
|
|
|
|
 "haha"?
|
Fersking
|
OP
Fersking
mange "morsomme" innlegg her. Er ikke baby? Setter 180 og 360 seff, men aner ikke hvilket triks jeg så skal prøve på?
|
|
|
 les
|
Entusiast
|
Entusiast
alle de morsomme inleggene så ser du jo det 
|
|
|
 takker
|
Medlem
|
Medlem
takk for støtten elias. det e godt å hør sånne velvalgte ord fra dæ!
|
|
|
 splitthopp og daffy
|
Fersking
|
Fersking
på stumpeski i skauen, det var tider det......
|
|
|
 det første var nok:
|
Entusiast
|
Entusiast
sw 990 nosegrab til tailpress på kink rail.
|
|
|
 hmm..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
ingen nettside kor det står litt tips og kanskje forklaringer til forskjellige triks..?
|
|
|
|
|
|
 tricktips
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
 madtrix:
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
 Jepp..
|
Fersking
|
Fersking
Ville tro han ovenfor vet hva han snakker om. Han tar vel det som er å ta av triks. Etterhvert bør du legge til noen grader i rotasjonene, så går du videre til inverterte rotasjoner, hiver inn noen stilfulle grabber, vinner konkurranser, signerer kontrakter, reiser verden rundt, står på ski på det kuleste plassene, har en hel hærskare av vanlige skikjørere som tilber deg, får en fetere kontrakt, fetere reiser, fetere skikjøring, større hærskare av fans og du er inne i en kortvarig supersyklus helt til kroppen ikke greier mer. Er det ikke sånn det er du i overetasjen? Det er i allefall min plan!
|
|
|
 ...
|
Fersking
|
Fersking
jeg sytes da at de """morsome""" innleggene var morsome jeg da... men det som var best var jo det du sa... lo godt... altså:hvis du tar 180 og 360... kanskje du kan prøve på...... jahhh. 540.(kom på det helt selv)klemz haha
|
|
|
 ...
|
Fersking
|
Fersking
Kan jo allti prøve å hive dg inn i en nospin med en aldri så liten nograb.. sykt...
|
|
|
 ding ding ding
|
Fersking
|
Fersking
og vinneren av det morsomste innlegget her i dag er... *KaHrs*
|
|
|
|
|
|
 Hellikopter:)
|
Fersking
|
Fersking
Hvis men men skal prøve seg på på noe råere enn 360, 180. Er kanskje 720 et lurt valg... Ellers har vel """"Jon_Olsson"""" kanskje rett i det med 360.. Håper det legges merke til mine hærmetegn..
|
|
|
 SALTOOOOO
|
Entusiast
|
Entusiast
JEG VAR KEEN PÅ SALTO LISSM..
|
|
|
 360 var det første je prøvde på..
|
Entusiast
|
Entusiast
så ett hopp og barre prøvde.. det ble d-spin 360 men sånn starta det for meg..
|
|
|
 Sjekk dette..
|
Fersking
|
Fersking
Du kan se Candide Thovex sine tricktips på den dvden som følger med årets scratch ski. Han kjører en ganske basic oppbygning fra 180 osv.. Ellers har jo A. Håtveit en liten session som ekstramateriale på Strike. Helt ok.. Lykke til! PS: Et lite tips er å lære seg å rotere både med/mot klokken. Alle har en side som er mest naturlig, men prøv allikevel. God koordinasjonstrening
|
|
|
|
|
|