...og få dem til å lage en ordentlig legg skinne. Etter at jeg brakk beinet og skulle begynne på ski igjen, måtte jeg ha noe som fordelte trykket vekk fra bruddstedet. (masse bruskdannelse rundt bruddstedet så leggbeinet var mye tjukkere der, men fortsatt ikke helt grodd) Dette var en skinne som gikk rundt hele leggen og nesten fra ankelen til kneet, den ble formstøpt i et stoff som lignet karbonfiber. Vet om noen som har brukt slike skinner mot beinhinnebetennelse, og de er effektive mot det og.
Minuset er imidlertid at de er sinnsykt dyre, men er du medlem av en klubb og har en idrettsforsikring tror jeg du skal få dekket det gjennom denne.
Husker ikke helt hvor jeg fikk laget denne skinnen og akkurat hva det kostet (men tror den ble laget enten på NIMI på Ullevål el. ortopedisk institutt i Drammen). Men det kan jeg finne ut hvis det er noe interesse for det.
Det finnes også andre ortopediske hjelpemidler mot beinhinnebetennelse, så jeg anbefaler absolutt en tur til en ortoped som driver innen idrett hvis du ikke blir kvitt beinhinnebetennelsen,