Kommer an på hvor du kjører.
-Hvis du kjører ca 70% park ville jeg personlig valgt ski som er 5-10cm kortere enn kroppshøyde og kjøpt lette ski som er myk slik at det blir lett å poppe og spinne (lette modeller fra f.eks armada, line og 4front). -Hvis du kjører både løype og park ville jeg lagt mer vekt på kjøreegenskaper og valgt en stivere ski, som blir tyngre, men betydelig bedre kjøreegenskaper (f.eks Public Enemy) En slik ski kan være kroppshøyde eller -5cm-Om du velger en ski som er brei på midten er den god i pudder. Den kan være både myk eller stiv. En stiv ski tåler mer fart men er tyngre og dermed ikke like lett og trikse med som en myk og lett...
Public Enemy er en god allround ski med gode kjøreegenskaper, men litt tung om du stort sett henger i parken...
Jeg kjørte Public Enemy i 179 i fjor og var så fornøyd at jeg solgte de og kjøpte årets, men i 174 denne gangen. Er utrolig fornøyd og syntes den er perfekt til midt bruk, som er: park(lite i år siden jeg kjører på Voss), pudder (mye - håper jeg hvis Voss leverer varene) og noe løype- den er god og morsom å kjøre i løype. Den er 85mm på midten og det funker bra i pudder. Er den mer blir den brei og duger ikke like bra i løype.