Yellow Fellow, bindingsposisjonen har UTROLIG mye å si når det gjelder å kjøre i pudder så lenge vi snakker om skikkelig, bunnløs og lett pudder. Har du midstilte bindinger kan må det være et lite h*lv*t* å kjøre i slik snø. Jeg kjører ikke (og kommer ikke til å kjøre) med midtstilte bindinger, men har følgende erfaring:Jeg har et par Atomic Big Daddy med R614-binding. Disse bindingene kan jeg med et håndgrep posisjonere 1,5cm fram eller tilbake fra midtposisjon, altså 3cm totalt å "spille på". I helgen var jeg i Trysil, der det var store mengder fjærlett pudder. Når jeg kjører på litt mer normale, norske forhold liker jeg å ha bindingen i den fremste posisjonen, da svinger skien litt lettere. I pudderet som var forrige helg ville framskien bare grave seg ned med bindingene i denne posisjonen, spesielt om det ikke var bratt nok. Flyttet bindingene helt bak, og de fløt som en drøm nedover bakkene uten at jeg måtte kjøre med mye bakvekt.
Så, når en såpass bred ski som Big Daddy utviser såpass forskjellige egenskaper ved å flytte bindingene 3cm kan du kanskje forestille deg hvilken katastrofal effekt det er for pudderegenskapene å midtstille bindingene på en ski som attpåtil er smalere?