|
 Hjelm??
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hva er tøffest, å kjøre med hjelm eller uten hjelm?Å hvor mange kjører med hjelm her, og hvilke merke?
|
|
|
 Hjelm:)
|
Fersking
|
Fersking
Er digg med hjelm. Føler dei mye tryggere å tørr å dra på litt mer. De er mange kule hjelmer å få tak i men noen litt dyre. Men de er bedre å kjøpe en dyr hjelm enn å ligge skamslått..  Samme med ryggplate!! 
|
|
|
 hjelm
|
Medlem
|
Medlem
e gydd med hjelm, for då slepp du å frysa på ørene!!
|
|
|
 sweeeeeeeet!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg ahr en sweet rooster, den er sykt digg, sitter som støpt, jeg føler meg også mye tryggere med hjelm og plate. det er jo drit kjipt og skade seg da:( gjorde det selv i fjor fikk hjernerystelse og albuen ut av ledd og oppover mot skuldra,det var ikke godt, ikke at d har noe med hjelm og gjøre men, jeg kom meg ikke til fonna eller stryn, så da ble sommeren litt kjip:s
|
|
|
 =D=D=D
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
KAn dere gi meg noen sider jeg kan se på 'tøffe' hjelmer???Vurderer å kjøpe;)
|
|
|
 forsjkjelligt..
|
Medlem
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
 tøft eller ikke
|
Entusiast
|
Entusiast
Du skal ikke bry deg om hva noen andre synnes er tøft eller ikke, det du skal tenke på er hva kan hjelpe deg med å unngå skader. Kjør med hjelm, så redusere du muligheten for kjedelige skader....
|
|
|
 jaja
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
er egentli enig i det da;)
|
|
|
 ahh..hjelm:)
|
Entusiast
|
Entusiast
er obligatorisk spørr du meg.Kjører selv med 9mx, men hvis du skal kjøpe deg hjelm, vil jeg anbefale sweet trooper halvcut s1. den er fet:)
|
|
|
 Jeg kjøpte denne nettopp
|
Entusiast
|
Entusiast
http://www.boeri.com/steez.html Sitter som støpt på hodet.... Har ikke fått testa den på snø ennå, på grunn av mildværet her i nord, men satser på å få det til i helga
|
|
|
 Det var forresten denne
|
Entusiast
|
Entusiast
http://www.boeri.com/kameleon.html hehe, ikke lett å nettopp å ha kjøpt ny hjelm
|
|
|
 HJELM!
|
Fersking
|
Fersking
har syv hjernerystelser og har vært på sykehus hver gang. nevrologen min er bekymret... Fire av de er på ski, og tre uten hjelm. OM (!!!) jeg bruker hjelm hver gang i bakken nå.,. Hjelm er tøft, uansett merke. Jævli billig forsikring !!!
|
|
|
|
|
|
 IKKE TØFT...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
...med en såpass seriøs hodeskade at du ikke kommer deg igjen og tilbringer resten av en heller kjip tilværelse i en rullestol uten kontroll på verken det ene eller det andre... Sweet rooster forresten:)
|
|
|
 hva skjer?
|
Entusiast
|
Entusiast
du skal ikke kjøre med hjelm fordi det er tøft og om andre gjør det. hjelmen er for å beskytte deg ikke for å se maks kul ut, hjelm og plate er en billig forsikring spør du meg
|
|
|
 så enig
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
 HJELM...
|
Entusiast
|
Entusiast
bruk hjelm.... bedre. og ikke så gått og slå hode i isen uten hjelm.. så ville gått for hjelm.
|
|
|
 her om dagen sprakk jeg min trofaste hjelm!
|
Entusiast
|
Entusiast
Uten den hadde det nok blitt hjerne rystelse! Somnevnt før: en billig forsikring!
|
|
|
 okey=D
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
tusen takk for alle svar ble faktisk litt klokere nå;)
|
|
|
|
|
|
 SEFF..!
|
Fersking
|
Fersking
jeg kjører med hjelm og ryggplate, det er en dainese begge deler.. føler meg mye tryggere med hjem og ryggplate!.... i ål bakken var det konk og det var en som hoppa uten hjelm og ble skjært opp i hele fjeset:shan blødde mye og måtte på sykehus!.. hadde han brukt hjelm ville ikke skadene vært så stor! så jeg anbefaler og bruke hjel og ryggplate
|
|
|
 er et seff for meg
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
bruker alltid hjelm og ryggplate når jeg er i bakken, føler meg nye tryggere og tørr å dra på litt mer. er jo egentlig smak og behag om det er tøft eller ikke, men det er lurest å bruke hjelm...du vil vell ikke sitte igjen på sykehuset med hjernerystelse..?
|
|
|
 før..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
..syns eg at hjelm var dumt og berre for pyser(når eg eingong stod på brett). I morgo går eg til anskaffelse av hjelm. ser fett ut, og uansett er det ein god og billig forsikring! vil heller bruke litt peng enn å få varige skader. Nesten syns eg at det er uvettig å køyre uten hjelm, men det kjem litt an på stilen..
|
|
|
 har du kjøpt hjelm
|
Fersking
|
Fersking
K2¤fujative¤ har du kjøpt hjelm og ryggplate? hvis du har det hvilken da?? syntes den er tøffere med hjelm og noen googles som passer i hjelmen en å bare ha noen råe googles
|
|
|
 hei!
|
Fersking
|
Fersking
sweet har nånn råe jælma!
|
|
|
 næij
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
har ikke kjøpt enno...men har tænkt å kjøp i morra:Pja sweet har noen knall fete hjelma=
|
|
|
|
|
|
 MED
|
Medlem
|
Medlem
Det føles mye tryggere, du slipper luer som detter av når du går på trynet, og så blir du innmari tøff 
|
|
|
 eit must!
|
Fersking
|
Fersking
hjelm er inn i bakken, tøfft,varmt og ikkje minst viktig!.. for nokre år sidan var det sånn at ungdom synst det var heilt sjukt å kjøre med hjelm,men nå er det tvert i mot..nesten alle jibbere kjører med hjelm..Sjølv har eg ein demon hjelm som kosta 700kr, og eg er veldig fornøyd med den.du kjenner ikkje at du har den på når du kjører. men heilt klart finst det bedre hjelmer på markedet,men da stig jo prisen betraktelig, men det er verdt det!
|
|
|
 hjelm
|
Fersking
|
Fersking
hjelm er sikkert det viktigeste du har når du kjører. når du faller er det lett å bli litt svimmel hvis du slår hode litt nedi, selv om du har hjelm.. så tenk hvordan det ville ha vært hvis du ikke hadde hjelm.. du kunne ha slått på deg jerne rystelse hver da jo!!
|
|
|
 Viktig
|
Entusiast
|
Entusiast
Ikke tenk på om hjelm er kult eller ikke! Det kan faktisk være det lureste du kjøper! Hjelm (og ryggplate) må vel være obligatorisk for oss som har en lei tendens til å kjøre på trær, steiner ol. Jeg mener det er varmere med hjelm i forhold til ei lue. Hjelmen min har iallefall redda hodet mitt noen ganger. Det er jo det som teller. Har jeg ikke hatt hjelm hadde jeg ihvertfall ikke skrevet dette her. Så sats på en hjelm du "K2¤fujative¤!Sweet har noen fete som ikke ser så værst ut heller:) www.sweet.nowww.giro.com Lykke til med hjelmkjøpet:)
|
|
|
 Go Sweet!!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kjøp sweet da er dt kult med hjelm!!
|
|
|
 Bruk vett, bruk hjelm...
|
Fersking
|
Fersking
..er både tøft og bra og bruke hjelm! Da ser du litt mer "villmann" ut. Er bedre å bruke hjelm, enn å bli helt grønnsak på et uskyldig tryn, eller for den saks skyld bli på kjørt av noen...
|
|
|
|
|
|
 ja
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra