...I denne situasjonenPadla sjøl i ei elv hjemme i Finnmark en hel del for to somre siden. Det gikk helt fint i de øvre, litt vanskelig tilgjengelige delene av elva, men da jeg kom lengre ned i de mer "turistiske" delene av elva ble jeg aggressivt vinket bort ikke mindre enn to ganger. Begge gangene av tilreisende finske fiskere. Jeg har jo en viss forståelse for at folk som har reist hundrevis, ja til tider tusenvis- av kilometer og betalt penger for å få stå i vannkanten og ikke få napp gjerne vil ha elva helt for seg selv, men det fins andre måter å gjøre dette klart på enn å oppføre seg som om "inntrengeren" har skarlagensfeber, byllepest og kolera og gi vedkommende overhøvling på finsk... Første gangen dette skjedd så jeg dumt på den aspirerende storfisker og flytta meg 15 meter lengre bort fra han og satte ut der før jeg fortsatte ned, men da omtrent det samme skjedde 200 meter ned i elva padla jeg opp på land, steg ut av båten med alle mine 180 cm og forklarte fyren så behersket jeg klarte (skulle gjerne vært enda mer behersket) at jeg hadde all mulig rett til å bedrive det jeg bedrev, faktisk like mye som han selv om jeg ikke trenger å betale for det.... Typen blei mutt og snudde ryggen til og jeg padla videre. Ingen skade skjedd, men utrolig irriterende å bli nødt til å ta sånn drit...
den med navn for å kunne anmelde tror jeg nok er fin...