Hva skjedde med Riskyflip`en? husker jeg så denne på en diger step-up på en skifilm med Candide og gutta for noen år siden. Den var jo sinnsykt rå og stilren, mer innponerende enn mye av det som gjøres nå om dagen etter min mening!(backflip 180 inn i frontflip el omvendt for de som ikke har sett det) Ingen som tørr lengre???
Ein riskyflip er ein dspin 720 til backflip, eller 360 backflip til backflip. Har ikkje sett andre enn Rick Wroblewski gjere det, i gamle Kris Ostness-filmar. Det næraste ein kjem i dag er Wilsonflipen til Mike Wilson, som du kan sjå i Teddybear Crisis.
Tusen takk for tipsa og linkene folkens (haugerun), men var desverre ikke akuratt dette jeg mente og var på jakt etter.Kan godt hende trikset jeg snakker om ikke heter riskyflip, men det var det jeg ble fortalt da jeg så denne filmen for noen år siden... skal gjøre litt gravende journalistikk og vise dere hva jeg snakker om!!!
en som drar det i Ski Movie 2, high society... en fyr som drar den på et av de korte klippene fra bj contest ut i filmen et sted... FEEEEET oldschool spør du med!
Lurer på om det var Adam Schrab som tok switch flair til frontflip i US Open i SM2: HS. Men det er nok ikkje det same som Riskyflip. Rick Wroblewski sjølv (den einaste eg nokon gong har sett ta riskyflip, seinast i Flying Circus/The Bolero Project) skildra riskyflip som ein dspin 720 til backflip, men ein kan like gjerne kalle det ein backflip 360 til backflip.
endelig noen som har skjønt hva jeg mener!!!da er det bare å oppdrive ski movie 2.Pudderbikkje har tydeligvis sett det og vet hva jeg snakker om, oldschool el newschool, trikkset er rått uansett, burde gitt masse kred per dags dato!!!om det heter riskyflip eller noe annet får heller være, alle dere som ikke har sett det bør få tak i filmen og leite fram klippet!!!
Har sett igjennom high soeciety nå for å se etter det triks'et, og det er en kar på slutten med alle de korte klippa som tar en switch backflip 180- front flip. Det er ihvertfall udiskutabelt en risky flip! Men er det det som er "riskyflip"?