I trysil er det også skistar som regjerer, selv om de ikke skal ha skylden for at det ikke blir tilrettelagt for DH sykling der. De har tross alt bare været inne som eier i 1 år, mot 4-5 år i Hemsedal (ren gjetting). Men det er tydelig at de ikke tar initiativ til det enda. Drev å spurte litt nå på vårparten, om det er noe på gang. Svaret var negativt. Når jeg dro fram Hafjell som eks på hva de har fått til var svaret at det skyldes at der var det private/lokale engasjerte som var primus motor. Og at det ikke er tilstrekkelig nok (lokal) interesse i Trysil. Det selvmotisigende er jo at Trysil veldig gjerne ønsker å bli en helårsresort. Og ikke alle synes golf og fiske er det helt store. Samtidig så er Skistar veldig klar over at dette begynner å slå ann, med erfaring fra Åre (som får mye positiv omtale). Så hvorfor sitter de da i baksetet og lar konkurrentene (Geilo og Hafjell) ta hele kaka, med den risiko at de aldri kommer på banen ? Mitt tips er at de ønsker at lokale/engasjerte DH/FR-sykkelister gjør gravejobben! Jeg skal vel ikke klage, ikke så mye lengre til Hafjell fra der jeg bor, men Trysil er mitt lokale anlegg om vinteren, og hadde vært kult om det hadde vært et tilbud der om sommeren også. Hadde garantert hatt sesongkort. Men dere får ha lykke til i Hemsedal.