Er 46 år, 183, 90 kg - er ikke ordentlig ekspert på ski, men langt fra begynner (25 år, mange dager). Kjører på Bandit (B1)/Look PX12 nå, men skall bytte til twintip og litt bredere ski. Rimelig ny i parken (2 år).
Bruker opp mot 70% av tiden i parken eller skogsløyper - mest med barna (16 (snowboard) og 4 (ski i skogen og ?humper? er mest gøy for henne, men hun sikler på rosa prinsesse brett med glitter!)), 30% på løype og off piste. Mindre hopp (ikke BJ, men some day). Switch ? ja, spinn ? ja, pipe ? ja, salto ? ikke i denne liv :-( . Box ? ja, vanlig rails, nei (I like my edges on my skis.
. Vil ha en twintip som jeg kan bruke i minst 3-5 år/75-100 dager før jeg må kjøpe ny.
Av og til kjører ?fort? men det er sjelden, og mest ofte for å komme til et annet sted ? ski er til lek og gøy. Vanlig carving er kjedlig IMHO.
Har skikket på Karma og Troublemaker, men er ikke sikkert Troublemaker er stiv nok pga min vekt. Har også lest at Karma kan være tungt til lek i park, og jeg også lurer på hvis den er for stiv til lek i skogsløyer. Jeg er fornøyde med stivheten av Bandit, men er ikke sikkert hvor den er i forhold til TM og Karma, og det er en annen type ski og stivhet så kanskje ikke sammenlignbare?.
Grafikk er av mindre viktighet men lik på ski er ikke min personlig stil.
Noen råd eller anbefalinger?
Takk!