Skal i bakken i dag og fikk mine Fujative i går med marker m12 binding. bindingene sto/står på 7 når jeg fikk dem, altså nå.Jeg er 72 kg, hvilket nr må jeg stille de inn på ?Skal i bakken i dag, så trenger raske svar !
stikk i skiutleia å få de til å justere den. du må nok regne med å stramme den litt pga at de ikke tåler kjempe mye før de løser ut med standar instilling, men det blir hvertfall ikke for stramt!
Tenkte mest å gjøre det selv, siden det nok koster litt å gå til sportsbutikk med de for å gjøre det. Er det noen som har peiling på å stille inn binding til rett vekt ?Håper på raske svar.
Stikk i skiutleiebua, der de leier ut ski i den bakken du skal til, så spør du om de gidder å stille dem inn riktig for deg, de gadd hvertfall å gjøre det for meg.
det finnes tabeller der du finner riktig instilling. der blir det gått ut fra sko str og vekt på personen. ( den de bruker i skiutleier og butikker ) men er greit å prøve seg litt frem, kjører du på litt er det ikke sikker standard innstilling er nok. bare ikke still inn for hardt så går det nok fint.