Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ubrukelig Hardrocx sykkel
#7425 19/10/2007 1:56 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Kjøpte ifjor en Hardrocx sykkel til en verdi av 6500 kr, har ikke vært annet enn tull med girsystemet på denne siden den var ny! Har den siste måneden sendt mail en rekke ganger men får ikke engang svar. Sport1 som solgte sykkelen har gjort en stor innsats men de får heller ikke svar fra Hardrocx, de har derfor måttet ta det direkte med Shimano som viser en helt annen holdning til service. Hardrocx virker fryktelig useriøse, andre som har erfaring med dem? Blir ikke kjøpt flere sykkler av det merket fra min side iallefall!

lukter kjøpesentersportsbutikk av det her
TerjeØye #7426 19/10/2007 6:33 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Tror vel helst det er sportsbutikken som er den mest useriøse parten her. En sportsbutikk som selger sykler bør ha såpass kompetanse at de greier å justere et shimano gir uten hjelp fra leverandøren. Sportsbutikken får sykkelen levert nærmest flatpakket og det er deres jobb å sørge for at sykkelen er i tilfredstillende stand når den forlater butikken. Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt sykkel hos en seriøs sportsbutikk som vet hva de selger neste gang, uavhengig av merke. At du ikke har fått svar på mail er jo kritikkverdig.Men jeg mener fortsatt det er butikken som er ansvarlig, og at det er unødvendig, og dårlig service av dem å forsøke å skyve ansvaret tilbake på leverandøren. det må de isåfall ta i ettertid spør du meg.

"...har ikke vært annet enn tull med girsystemet!..." høhø...

såvisst ikke sportsbutikk
TerjeØye #7427 19/10/2007 8:07 PM
Medlem
Medlem

Sportsbutikken er såvisst ikke den mest useriøse parten her. For det første har ikke dette noe med justering av giren å gjøre. Såpass klarer vel du å skjønne. Alle sportsbutikker i norge som selger sykler har kompetente folk som klarer å reparere og justere. Han sier jo selv her at butikken har tatt det videre til shimano her. Så her vil jeg si at du bommer stygt. De forsøker ikke å skyve tilbake ansvaret. Herregud. Det ser ut som om dette er en mandagsgir som har en eller annen skjev del inni seg. Siden hardrocx er så useriøse bør kanskje butikken bare skifte hele giren og sende krav om tilbakebetaling fra hardrocx. Sport1 er vel kanskje en av de mest seriøse sykkelforhandlerene i landet siden de selger merker som ikke er tatt inn for å få maks kalkyle, men kvalitetsmerker som f.eks Merida,Specialized,Scott osv. Har ikke hørt noe negativt om hardrocx, men alle har jo gode og dårlige erfaringer med alle sykkelmerker. Jeg foreslår at du ringer importøren av hardrocx og konfronterer de med problemet, evt går til forbrukerrådet. Men for all del. Ikke gi alt ansvaret til butikken her. De prøver nok så godt de kan.

Fekk faktisk svar idag!
TerjeØye #7428 19/10/2007 8:32 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Etter å ha venta sidan 17. sept. (med nokre purringar etterpå) fekk eg faktisk svar frå Hardrocx idag! Positivt svar til og med, frå designansvarleg i Hardrocx, han skulle ta saka vidare til dei som bestemmer meir i firmaet så no har eg håp om at det kanskje kan bli ei løysing. Kan informera om korleis det går etterkvart. Må ellers igjen berømma Sport1 som etter mi meining har gjort det som står i deira makt for å få orden på saka. Utan at eg har greie på teknikken trur eg nok at girsystemet har det vore feil på heilt sidan sykkelen var ny, kjedet "hoppa" over tannhjula når det vart brukt litt krefter for å trø rundt heilt frå sykkelen var heilt ny, etterkvart har det og oppstått andre feil. Om det er Sykkelbutikken, Shimano eller Hardrocx sin feil i utgangspunktet er umulig for meg å vita sikkert. Meiner uansett at eg har hatt krav på eit svar på mine mailar, enten at dei tek ansvar eller at dei ikkje gjer det, slik at eg evt. kan gå vidare med saka. Er blitt litt ein prinsippsak, spesiellt sidan ein trettenåring brukte alle sparekronene sine på denne sykkelen som skulle vera noko av det beste i sin prisklasse for så å ha fått ein sykkel som ikkje er brukbar i dagleg bruk! Kan som sagt koma tilbake med vidare utvikling i saka!

ok, det var vel på en måte det jeg mente de burde gjort
TerjeØye #7429 20/10/2007 11:32 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Butikken burde byttet delen det var feil på, noe de burde klare å finne ut rimelig kjapt, og krevd betaling fra leverandøren. Men en seriøs butikk plager ikke en kunde i et år med en sånn sak, de bytter delen og ferdig med det for kundens vedkommende. Koster maks 400 kr å fikse dette problemet, uansett hvilken del det måtte være feil på. Mener fortsatt at sykkelen skal være i tipp topp stand når den forlater butikken, og at det er butikkens ansvar å sørge for dette.Bra du har fått svar. skulle jo bare mangle.