Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
DH og park i Trysil?!
#7416 05/12/2007 6:42 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ryktene går rundt om i det lokale sykkel miljøet som stort sett består av 2 personer, om at de skal satse på å bygge ut sommertilbudet sitt. De ryktene som går er at det skal satses over en 2 års periode på noen singeltracks og mulig en liten dirt/slopestyle i Trysil. Med god hjelp fra Åre gutta så skal de rydde et par løyper som skal test kjøres til sommern!Godt nytt for de med hytte og litt tilknytting Trysil vinterstid laugh

Så la oss krysse fingra og styret på at det blir bra nok til at de spytter inn noen riksdaler til et sikkelig anlegg!

Sliter med å bestemme seg
Fredrik Backe #7417 05/12/2007 8:32 PM
Entusiast
Entusiast

Trysilfjellet sliter med å bestemme seg om de skal satse på FR sykling. For 2 år siden sto det i lokalpressa at de skulle satse på dette allerede sommeren 07. Men når jeg forhørte meg i vår med Trysilfjellet var de tvilsomme på at de ville starte opp dette tilbudet. De mente at det lokale miljøet/ildsjeler var for lite (dvs han jeg snakket med sa det, ikke noe offiselt fra skistar). Men senere på sommeren var det nok en gang en artikkel i lokalpressen om at Trysilfjellet starter opp 08 med utprøving. Med skistars erfaring fra Åre og suksessen fra konkurenten Hafjell er det på tide at de prøver. Vet ikke hvor de har tenkt å ha sykkelparken, men vil vel tro Fageråsstolheisen er sannsynlig, eller blir det på Innbygdasiden ? Høgegga er jo mye skog (lett å grave?). Vi får vente i spenning, kommer i hverfall til å benytte meg av tilbudet.

PS! Og veldig bra stisykling i området rundt Fageråsen-brødfjellet-vestby med diverse avstikkere.

Sliter med å bestemme seg
Fredrik Backe #7418 05/12/2007 8:32 PM
Entusiast
Entusiast

Trysilfjellet sliter med å bestemme seg om de skal satse på FR sykling. For 2 år siden sto det i lokalpressa at de skulle satse på dette allerede sommeren 07. Men når jeg forhørte meg i vår med Trysilfjellet var de tvilsomme på at de ville starte opp dette tilbudet. De mente at det lokale miljøet/ildsjeler var for lite (dvs han jeg snakket med sa det, ikke noe offiselt fra skistar). Men senere på sommeren var det nok en gang en artikkel i lokalpressen om at Trysilfjellet starter opp 08 med utprøving. Med skistars erfaring fra Åre og suksessen fra konkurenten Hafjell er det på tide at de prøver. Vet ikke hvor de har tenkt å ha sykkelparken, men vil vel tro Fageråsstolheisen er sannsynlig, eller blir det på Innbygdasiden ? Høgegga er jo mye skog (lett å grave?). Vi får vente i spenning, kommer i hverfall til å benytte meg av tilbudet.

PS! Og veldig bra stisykling i området rundt Fageråsen-brødfjellet-vestby med diverse avstikkere.

Re: DH og park i Trysil?!
Fredrik Backe #7419 05/12/2007 8:57 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg kan bekrefte fra sikre kilder at de skal starte opp et test prosjekt til sommeren. Manglen på ildsjeler vil jeg nok påstå er et sant utsagn, men det kan Trysilfjellet skylde seg selv for. Jeg har i mange år bringt opp temaet for administrasjonen i Trysilfjellet, ut noe positiv tilbakemelding. PGA dette har nok det lille miljøet som en gang var, død fullstendig ut. Nå er det kun jeg og en kompis av meg (som jeg vet om) som sykler. Vi var på Hafjell stortsett hver helg fra åpning til avsluttning i år. Pluss en lang weekend i Åre.

Jeg har også sagt klart i fra til Trysilfjellet at både jeg og kompisen min med glede tar i et tak og hjelper til med å stable et sykkeltilbud på beina. Men 2 stk ildsjeler er nok desverre ikke nok! Så om noen andre her på FriFlyt skulle lese dette, og føle en trang til å hjelpe til med å utvikle et sykkelmiljø og tilbud i Trysil, så har jeg riktige de kanalene og kontaktene så vi kan få igjennom et hjelpende tilbud. Bare si i fra, send en PM eller svar her på tråden. Så skal jeg ta kontakt med de i Trysil.

dugnad no problem
Fredrik Backe #7420 06/12/2007 12:14 AM
Entusiast
Entusiast

Vi begynner å bli en bra gjeng i Elverum som har anskaffet sykkel nå. Vi frekventerer Trysil på vinteren så hvorfor ikke på sommeren også. Hadde også seskort på Hafjell i år. Synes Hafjell er veldig bra, samtidig er det Trysil som er "hjemfjellet". Helt klart aktuelt å bli med på dugnad. Vet du hvilket område/heis skistar tenker som aktuelt?

Re: DH og park i Trysil?!
Fredrik Backe #7421 06/12/2007 12:45 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Det er veldig positivt å høre! Jeg skal bringe beskjeden videre!

Jeg har hørt både Knetta heisen og Fjell-ex.

Det beste ville jo være å åpne Høgegg-ex mtp. helling og mulighetene for å sykle i flere rettninger.

Men tror de vil holde seg sentralt til hytter og senteret. For min del vil jeg ha det litt brattere og litt mer høydeforskjell enn det som finnes på Turistsenteret, men man må jo også tenke på turister som kanskje ikke har noe erfaring fra DH sykling. Man kan jo også få ordnet noen relativt kule løyper med mye fart og pumping på Turistsenteret.