Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Specialized Enduro
#7023 11/10/2006 7:06 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Heisann!!! Siden Terrengsykkel.no er nede for tiden må jeg spørre her. Er det noen som har erfaring med Enduro på sti? Og om noen vet om hvordan nye specialized-demperene er?? Vurdere kjøpe 07 modell, så det er litt relevant

Lurer på det samme
JohannesL #7024 11/10/2006 7:27 PM
Entusiast
Entusiast

En litt inhabil presentasjon av demperne finner du her:http://www.specialized.com/media/pdf/Susp_July06.pdf

Jeg har ikke fått testa 07 ennå, men håper det ikke er lenge til. Selv hadde jeg foretrukket singelkrone med justerbar fjæringsvei framme...

Jeg sykla 06-utgaven en del på singletrack i Spania på testen for TERRENGSYKKEL (#1/06) Og i Setern. Den er perfekt hvis du kommer til å bruke den en del nedover også. Det blir litt som å orke å dra på Gotama på topptur fordi det er utforkjøringene som teller. Hvis du sykler mye flatt og oppover finnes det sikkert allmountain-sykler som er vel så bra.

hmm
JohannesL #7025 11/10/2006 8:02 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Det blir en del bortover, men også morro nedover. Jeg leste den artikkelen, og tror det blir nevnt at den veier opp i mot 15 kilo og var testen tyngste. Men har hørt at 07 modellen er lettere, dermed mer egnet til flatsykling.

kongesykkel!!
JohannesL #7026 12/10/2006 12:38 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

jeg har en enduro ekspert04 og det er faktisk en grunn til at jeg sverger til den enda. sykkelen er en drøm i utforbakke, og du skal være bra kresen hvis du synes den er et ork og dra med seg oppover. med lockout både foran og bak klatrer den gullegodt oppover. jeg hadde en s-works tidligere og den var helt klart et annet kapitel på flatmark og oppoverbakke, men den var ikke halvparten så hissig som enduroen i utforbakke. og jeg sykkler bare mer og mer nedover.... hmm... kansje jeg like greit skal kjøpe meg en bighit eller noe... uansett, enduroen vil jeg iallefall anbefalle på det sterkeste.