Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp? Sykkeltips Bergen-Oslo
#6847 17/12/2007 9:24 AM
Medlem
OP Offline
Medlem

Halloys!Jeg skal sykle Bergen-Oslo til sommeren også lurte jeg på om det er noen som har noe tips til hvilken sykkel jeg skal bruke.. Har 2-3 sykler selv men tenkte jeg skulle gå til innkjøpt/sponset en ny sykkel, hvilke innvendinger har folk?

Re: Hjelp? Sykkeltips Bergen-Oslo
Adrenalinekick #6848 18/12/2007 7:10 AM
Fersking
Fersking

Hva slags type sykkeltur er det snakk om? Regner med at du skal sykle Rallarvegen eller hva slags rutevalg har du tenkt på?

Hei igjen ja
Adrenalinekick #6849 13/01/2008 7:11 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Heisann! Takk for at du svarer... Dette er snakk om Bergen-Oslo bra Bergen sentrum til Oslo sentrum. Og da mener jeg at jeg skal sykle hele veien, altså mest bilvei og liknende. Over Hardangervidda og heile veien til bydn Oslo.Dette er tur jeg har syklet før for 2 år siden og da brukte jeg vel 37timer eller noe, men nå er formen en god del mye bedre og planlegger å komme rundt 30timer.Har en Canndondale Synapse Carbon sykkel, men har kikket litt rundt etter ny. Har en god del erfaring med mekking og bygging av sykler men trenger råd fra en som virkelig har peiling på sykkel siden jeg ikke har syklet annet en downhill si den jeg var 16-17år.. Fikk denne sykkelen jeg har nå da av en kompis siden den hadde en feil i rammen pga. frakt også kjøpte jeg en ny ramme for en billlig peng. Så nå lurer jeg på å kjøpe en Look carbon ramme også bygge utifra dette. Men da lurer jeg på hvilken gaffel jeg skal ha og diverse småting. Girsystem og ramme er ingen problem. Vil bare høre om noen meninger på hvilken ramme. Girsystemet jeg bruker er mer enn konge så det holder jeg meg til. Hvilken crank jeg skal ha også lurer jeg litt på? men lurer på om jeg skal snakke med gamletreneren min, og stikke inn på Sykkelsenteret i Bergen hvor jeg har jobbet litt før for å se hva jeg kan få ut av folkene der. Må bare å tid til det:PHva foreslår du?

Adrenalinekick #6850 13/01/2008 7:40 PM
Medlem
Medlem

RockShok Reba er en god og pålitelig demper. Det finnes lettere dempere, og dempere som låser bedre (reba vil alltid ha 7mm vandring i låst posisjon), men den er i alle fall pålitelig.Gir: SRAM! ingen over, ingen ved siden :winkKrank: skjekk ut FSA sine kranker. De lager mye bra! Ellers så vil shimano XT/XTR gjøre nytten.

God tur smile

Adrenalinekick #6851 13/01/2008 8:20 PM
Entusiast
Entusiast

Hadde vært artig å se en Synapse med Reba.

Tror jeg ville gått for Synapsen, da den går for å være av en mer komfortabel art enn mange andre racere (særlig sammenliknet med Look som liker å lage beinharde og bunnsolide rammer).Legg også penger i et godt hjulsett om du ikke har det fra før av. Hjul er en viktig komponent.

TAKK!
Adrenalinekick #6852 17/01/2008 6:29 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Takk for tipsene... Har planer om å hente noen hjulsett og en del smådeler når jeg går fra jobb i morgen og kranker har jeg skaffet meg nå, men tusen takk for hjelpen begge to:) Dette ga meg et sikrere perspektiv!Lurer likevel på om jeg skal kjøpe med en look ramme og bygge noe utifra dette. Kan bli et fint ekspiriment.nok en gang takk!

Adrenalinekick #6853 05/07/2008 5:17 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Beklager hvis jeg hijacker tråden din Adrenaline, men tittelen passet så bra. Jeg skal sykle Bergen - Stockholm snart, og lurer på om noen har noen erfaringer med hva som vil være den raskeste ruten fra Bergen til Oslo. Ting som naturopplevelser og komfort har altså ingenting å si, her er det bare tid som gjelder. På forhånd takk!