Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Stisykling i Drøbak og omegn
#6822 17/06/2008 6:56 PM
knutito Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei hei. Har nettopp kommet hjem til Drøbak for sommeren. Lurte på om det er noen som vet om noen ålreite stier rundt her. Vært ute og syklet et par dager, er mye stier, men har ikke funnet noen runder som er skikkelig bra enda.

Noen som har tips?

lokal favoritt
knutito #6823 17/06/2008 7:03 PM
Medlem
Medlem

min lokale favoritt er i skogen ved seiersten festning. En del åpne fine stier, og en del trangere og mer tekniske. Er litt røtter noen steder, så anbefaler å slippe ut litt trykk i dekka før første prøvetur.

have fun!

Moss og Vestby
knutito #6824 17/06/2008 7:11 PM
Fersking
Fersking

Ikke Drøbak, men nesten. Sjekk ut stiguidene i siste utgave av terrengsykkel. Er i salg i Narvesen noen uker til.

mvhAudunFri Flyt

....
knutito #6825 17/06/2008 9:43 PM
knutito Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Var i Seierstenmarka jeg var og syklet sist. Problemet er bare å finne en rute som ikke blir for lett, men samtidig beholde litt flyt. Er de noen av de merkete løypene som fungerer?

Får vel sjekke ut Vestby og Son også, siden Terrengsykkel har skrevet en artikkel derifra. Så takk for tips!

Mange fine stier sør for Drøbak
knutito #6826 19/06/2008 12:43 PM
EOL Offline
Fersking
Fersking

Min favoritt: Starter på Røys og drar sydover. Tar til høyre ved "rasteplassen" inne i skogen og neste til venstre. Krysser veien til Solbergstrand og fortsetter i skogen, ut på veien og ned bakkene til Solberstrand. Følger stien til Hvitsten forbi Ramme gård. Fortsetter opp bakkene fra Hvitsten mot Son og tar av ned til Emmerstadbukta og sykler stier langs kysten (beskrevet i siste eller nest siste nummer av På Sykkel). Tar en is i Son og kikker på båtene og sykler tilbake til Drøbak samme vei, eller på landeveien hvis jeg har tatt i og er sliten.Hele veien er det fin blanding av skogsbilveier, stier og litt svaberg. Det er et stort stinett og mange variasjonsmuligheter. Fra Son kan du også forsette sydover mot Moss som det står endel om i et av de siste nummerne av Terrengsykkel.