Heisann!
Jeg tipper det er folk her som kan dette bedre enn meg, men min umiddelbare reaksjon er at "ja, dette er trygt". Iallefall på innendørs på topptau, men også utendørs på topptau så lenge du stoler på dem som vedlikeholder toppankeret. Sannsynligvis så er det også trygt på led, men da må du sørge for å ha en ganske stor og tung makker til å sikre og så ville jeg nok utstyrt personen med en grigri (eller lignende).
Iallefall, Petzl har noen tanker om kreftene ved fall for en person på 80 kg: https://www.petzl.com/US/en/Sport/F...?ActivityName=Rock-climbing#.V3BNplZkjBI
Som du ser fra linken over så er kraften på ankeret ved fallfaktor 1 for en person på 80 kg bare 6 kN. For din del kan den (nesten) ganges med to til 12 kN - men samtidig så er jo de aller fleste slynger/karabinere/etc godkjent for minst 20 kN. Altså tenker jeg at du har god margin på alt som går på utstyr, men at du bør være litt kritisk til hvem som sikrer deg (både at personen er tung nok, sterk nok og flink nok teknisk til å sikre).
EDIT: Når det gjelder klatring på naturlig sikringer så ville jeg kanskje vært litt skeptisk. :-)