Ved spinn mot venstre, kryssede ski foran bindingen og:

- høyre hånd på høyre skis baktupp = (true) tail- venstre hånd på venstre skis baktupp = reverse (true) tail- høyre hånd plassert mellom binding og baktupp på innsiden av høyre ski = blunt- venstre hånd plassert mellom binding og baktupp på innsiden av venstre ski = reverse blunt- høyre hånd på venstre skis framtupp = (true) nose- venstre hånd på høyre skis framtupp = reverse (true) nose- høyre hånd mellom binding og framtupp på yttersiden av vesntre ski = mute- venstre hånd mellom binding og framtupp på yttersiden av høyre ski = reverse mute

Kan nevne octograb, buddahgrab, dobbel tail osv i tillegg.. (til kverulanter: man krysser skiene i løpet av buddahgraben:wink )

Men tror virkelig ikke at du trenger å pugge disse navnene for å ha det gøy i bakken;P

Vil forresten ta med en grab jeg utviklet på snowblades i påsken: Jeg kaller graben "the dancing move." Sammen med cork 720 blir det "The dancing move 720." I denne graben holder man venstre fot strak mens man legger høyre fot opp mot ryggen og grabber den fremste bindingen. Dra til, akkurat som om du skulle tøye ut framsiden av låret. Andre foretrekker å kalle graben "uglygrab."

http://www.skifilm.no/forum/nor/viewtopic.php?t=4231

Det gjør meg forvirret :P