Kan jo nevne at vedkommende kjører 916 til daglig så 16 i bunn var ikke noe nytt for han,men som jeg skrev jester og duke har ekstremt kraftige fjærer i forhold til konkurentene noe som ender opp i en tightere binding. Og som Åsmund Olsen skrev DIn skalaen er litt forskjellig fra binding til binding. Selvfølgelig spiller vekt sko størelse og kjørestil inn på hva man setter bindingen på. Ut i fra meg da...318mm støvler 72kg kjører har 914 på mine freeride ski det funker,men kan til tider være litt i slakkeste laget...Jibber med px12 løser ut litt lett til tider og jeg er ingen grom jibber...men kjører man pist i turist fart er det jo å be om problemer å sette bindingene i bånn...Det er mye som spiller inn på hvordan og om bindingen vil løse ut. Fart,tyngde,lengde på støvler og måten man kjører på. Dette er noe man må finne ut av selv,men ville heller kjøpt en binging med for høy din en en med akuratt...Er man ung og skal utvikle seg er det bedre å kjøpe en med din 16 en 12....bindingen bytter man ikke hver sesong det blir dyrt i lengden så da er det jo bedre å ha noe å vokse i. Og det er også tryggere med en 16 binding på 14 en en 14 binding på 14...om du forstår! Uansett se hvor mye penger man vil bruke hva man skal bruke bindingen til og hva man trenger. Mange faktorer som spiller inn!!