|
 Salomon SPK boots...
|
Avhengig
|
OP
Avhengig
Ser salomon lanserer flere SPK støvler i år hva er forskjellen på SPK Kaos,Kreation og Pro Model?? Og hva koster de forskjellige modellene?? Takker for svar!!
|
|
|
 Re: Salomon SPK boots...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
har du en side hvor du har sett dem?. den grønne er stivest og den hvite er mykere og den blå er mykest:P
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
har du en side hvor du har sett dem?. den grønne er stivest og den hvite er mykere og den blå er mykest:P
|
|
|
 Den grønne ja...
|
Entusiast
|
Entusiast
Har du egentlig sett dem selv da9jibber?Du har*Promodellen. Berst og pg brunt skinn. Stivest. Dyrest.*Kaos. Denne er hvit eller grå, ser forskjellig ut på forskjellige bilder.*Kreation. Denne er blå og mykest. Billigst.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Kjøpte meg spk kaos *skrytetiskryt* nå på fredagen, da måtte jeg betale 3500kr. Mens promoddel skoen ligger vel på rundt 4500kr(?)og da ligger velg Kreation booten, under Kaos da, 3000kr (?) Jeg har ikke fått prøvd skoen ordentlig ennå,men jeg satte fram skiene på golvet tok på meg skoa og spente på meg bindinge, drev å bøyde meg frem og tilbake.Skoen var ivertfall god å ha på og slik da, så jeg håper den er det til sessongen ogsåå.. (spk kaos)
|
|
|
 Kaos
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kaos er ihvertfall bootsen som kom ifjor og som da bare het SPK. Den kom som en pre boot, og var kun tilgjengelig i et MEGET begrenset antall world wide, og de få parene som kom til norge kostet 3500 om jeg ikke tar helt feil. Pro model er vel som noen sier noe stivere, og ihvertfall dyrere. "Kaos" modellen har jeg kjørt deler av fjorårs sesongen, og må si at liknende boot har jeg aldri vært borti. forholdsvis stiv bak, og perfekt flex foran gjør at om du skulle få leggproblemer med denne så bør du begynne med noe annet en ski. Komforten i disse skoa er så utrolig at du nesten ikke har lyst til å ta de av deg. DEN ULTIMATE jibbeboots. Pro Model har jeg sett blitt foretrukket av f.eks dumont og sammy c, men dette kan være smak og behag. Den siste, kreation har jeg null kjennskap til.. mere info er kanskje kommet/kommer på salomon sidene
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
noen som vet hvor man kan få kjøpt dem i norge? nærmest drammen?????
|
|
|
 Web...
|
Avhengig
|
OP
Avhengig
Siden jeg har sett det på er www.salomonsports.com Du får de garantert på Oslo sportslager...men regner med at du finner de i drammen også. Om du leter rundt på siden finner du sikkert en oversikt over forhandlere...
|
|
|
 nei:(
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
pratet med han på oslosportslager som tar inn alpinvarerene og bestilller dem. han sa dem ikke ifkk inn fra salomon i år:(
|
|
|
 ?
|
Fersking
|
Fersking
Noen som vet flexen på kreation? Eller de andre modellene? Takk
|
|
|
 hmm...
|
Avhengig
|
Avhengig
så hvis jeg skal kjøpe støvler jeg å, så bør jeg kanskje gå for den hvite/grå, mellommyke støvlen..?hva mener dere?(har jo sett andreas H. og PK kjøre med de om jeg ikke tar heeelt feil)
|
|
|
|
|
|
 ..
|
Entusiast
|
Entusiast
Tror nok ikke du tar helt feil der, Findus :wink
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Ganske feil.. For Andreas kjører med Rossi.. PK kjører vel med SPK ja.. Eller Dalbello..
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Hmmm,, er flexen forskjellig på pro og kaos ? fordi på vpg.no står det Spk Kaos:Fleksindex: 95Oversize 55mm borrelåsstopp3D shock absorberShin pad Spk Pro:Fleksindex: 95Oversize 55mm borrelåsstopp3D shock absorberShin pad Ja det er vel ikke alt som er forskjellen tror jeg,,men det står jo at Flexen er lik på dem begge : o er dette rett ?for da er det vel litt smørr på flesk å betale 1000kr mer for en sko som er like god som den andre ?
|
|
|
 Hvilke butikker + forskjellen
|
Fersking
|
Fersking
Sjekk ut Bikes & Boards, Surefoot, Torshov sport, Oslo Vest Sport (bogstadveien) i Oslo etc, og den kan sikkert bestilles fra disse butikkene også!! En av forskjellene på Kaos og Pro er innerstøvel, Kaos kommer m/Custom Fit Sport liner - Pro Model kommer m/Custom Fit Pro liner,(bedre passform + komfort)Fleks indeks er 95 på Kaos+Pro og 85 på Kreation.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
vet noen hvor man kan få kaos skoa billigst?
|
|
|
 Kaos
|
Entusiast
|
Entusiast
Kjøpte SPK Kaos i dag, og hvis den har 95 i fleks blir jeg ekstremt overrasket. Har ett par atomic sko med 100 i fleks fra tidligere, og sammenlignet med spk er jo dem ekstremt stive. Men spk virket veldig gode og myke, så gleder meg til å få testet den på ski
|
|
|
|
|
|
 hmm..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Men det funker dårlig å sammenlikne flexen fra forskjellige merker og tro at de bruker den samme indeksen. Forskjellige merker bruker forskjellige flexindekser. men hvis du spør i en bra butikk kan de vel svare deg på hvilke sko som er tilsvarerende andre sko.
|
|
|
 Kaos
|
Medlem
|
Medlem
Kjøpte Kaos på Oslo Vest Sport i Bogstadveien i dag og jeg er utrolig fornøyd. Satte de på meg å spente på meg skia hjemme i stua og gikk litt rundt.  Gleder meg til å prøve de på Tryvann i morgen. Anbefaler de til alle andre. De er verdt det ned til den minste krone. Må si at salomon har gjort en god jobb der...
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg har ett par Kaos, og to par Kreation på lager:)
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat breshki:Hmmm,, er flexen forskjellig på pro og kaos ?fordi på vpg.no står det Spk Kaos:Fleksindex: 95Oversize 55mm borrelåsstopp3D shock absorberShin padSpk Pro:Fleksindex: 95Oversize 55mm borrelåsstopp3D shock absorberShin padJa det er vel ikke alt som er forskjellen tror jeg,,men det står jo at Flexen er lik på dem begge : oer dette rett ?for da er det vel litt smørr på flesk å betale 1000kr mer for en sko som er like god som den andre ? <p></p> pro og kaos er akkurat samme skoen!  pro er bare et par kaos sko som et skinntrekk over seg!egentlig har de samme flexen men siden pro har et skinn trekk over seg så blir den vell litt stivere. men jeg er enig med deg at 1000 kr ekstra for skinnet er litt drøyt.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Noen som vet hvor i Tr.heim området de selger Kaos?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat skiski:Noen som vet hvor i Tr.heim området de selger Kaos? <p></p> er det ikke intersport i trøndelag?
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Har også ment as Kaos og Pro er samme sko.Du betaler kun for utseende, skinn og bling. Kan umulig varme
|
|
|
 Pro Model / Kaos ?
|
Medlem
|
Medlem
Er det best med stiv elr myk sko ? Kan kanskje få Pro Model for 2000kr så om den er "for" stiv så blir det kaos isteden Glad for svar :grin
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
ta til etterettning at pro model er 1 kilo tyngre enn kaosn også :P,, er mye daukjøtt i form av "skinn" og dilldall på den skoen :P
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
hvor får du pro til 2000 ?
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
ehhh,det innlegger her er fra 20070 bare sånn btw
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
|
|
|
|
|
|
 Sko
|
Medlem
|
Medlem
Finner de på nettet som er brukt en sesong. selges i sverige 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Hvis skoen er brukt en sesong er 2000 rimelig pris. mange steder ble den jo solgt til halv pris på slutten av sesongen i fjor.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Men er det best med myk elr stiv sko?
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Hvilken sko av Kaos og Pro ville dere kjøpt da ? 
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
KAOS!Kaos er 1000 billigere, bare pga. skinnet, ellers er det samme støvel. Jeg kjøpte Kaos 2010 i går, og de er så deilige at jeg snart driter meg ut
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
men hva om jeg får Pro for 2000 da? er den tyngre enn Kaos også ?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Pro skoen er vel bedre enn kaos, den har bedre innerstøvel og bedre demping og noe annet som funker bedre. Hadde det vært meg hadde jeg ikke kjøpt en brukt sko, sko former seg etter føtter og de holder seg som oftest slik de var fra første eier.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Okei takk:) Det blir jeg kjøper en fjorårets Kaos ny da :grin
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
glem d forrige jeg skrev. Jeg får nye Salomon Kaos for 2000,- Så det blir jeg kjøper dem NY 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
ikke kjøp de hvis du ikke har prøvd de først, du vet jo ikke om de passer foten din i det hele tatt;) og da hjelper det ikke bare å strappe de på seg og ha de på i 2min. du burde ta de på skikkelig stramt å ha de på i hvertfall en halvtime;)
|
|
|
|
|
|