Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Buldrefører Hvasser/Tjøme
#6442 26/06/2012 12:32 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Heisan

Skal tilbringe noen uker på Tjøme i sommer og tenkte jo da å få klemt inn litt klatring og/eller buldring. På bouldering.no fant jeg mange beskrivelser av buldre på Hvasser, men ingen oversikt over hvordan jeg skal kunne finne de. Er det noen som har en oversikt?

Hvis det finnes noen klatreførere for områdene så er jeg veldig interessert i det også.

Takk!

Re: Buldrefører Hvasser/Tjøme
heioghopp #6443 29/06/2012 8:29 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei

Er Hvasser/Tønsberg-boende. Godt kjent i området. Det er fin buldring på Tjønneberget på Hvasser, og noen tauruter. I november i fjor ble det laget en Vestfold-fører som gir en grei oversikt over Hvasser. Tror du får kjøpt den på Sportsnett og andre klatresjapper med et godt utvalg av førere

Ellers noen supre kileruter på det nedlagte Torås Fort på Tjøme. Gikk 6 ruter i forrige uke der, og et tre-fire av dem var utrolig fine med fin klatring i strålende solnedgang. Skal litt til å slå den utsikten fra standplassene der...

Du kan maile meg på christian.evensen@gmail.com så kan jeg gjerne forklare litt nærmere hvis interessert.

Ta med stisykkel, windsurf, kjølebag m/flaskeåpner og fullt rack så blir det en fin sommer på Hvasser:)

Chr

Re: Buldrefører Hvasser/Tjøme
heioghopp #6444 08/07/2012 8:57 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Vestfold-føreren selges hos MX-Sport i Tønsberg.