|
 Hvordan blir man god på twintip?
|
Fersking
|
OP
Fersking
Hei folken! Jeg trenger virkelig hjelp.. Snøen er snart her og jeg trenger å bli i jibbing.. Kan noen fortelle meg hvordan man skal ta grab,180,360 osv..
|
|
|
 Re: Hvordan blir man god på twintip?
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Nå vil vel ikke jeg påstå at jeg er noen jibber....men eneste råd til å bli god, er jo å komme seg ut i bakken, frisk luft og masse lek på ski!!!! Stå så mye du kan og ha det morro, så kommer ferdighetene, skal du se!
|
|
|
 mirakel
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Du tar en kjele putter oppi 1 l vann to reddiker litt kryddermiks en gammal ost og litt biola ,shake dette sammen drikk alt og vips du er knallgod mvh christian
|
|
|
 Ingen jibber
|
Avhengig
|
Avhengig
...jeg heller, men uansett hva slags aktivitet som gjelder, så er det kun å øve som fungerer. Har du venner du kjører sammen med, så se på hverandre. Plukk opp tips og triks fra andre i bakken, og prøv selv. Å prøve og feile over tid, ingenting funker bedre for å lære noe. Hvis det skulle dukke opp kurs i jibbing i nærheten av der du bor, så meld deg på så klart. Det er også en bra måte å komme i gang på. Men å stå masse på ski, og leke seg er uansett best.
|
|
|
 Ha ha
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat christian73:Du tar en kjele putter oppi 1 l vann to reddiker litt kryddermiks en gammal ost og litt biola ,shake dette sammen drikk alt og vips du er knallgod mvh christian Man skal SERIØST ha ønske om å bli god for å drikke den miksen der! 
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
jeg ekke så god jeg da ; pmen tar litt .. assa, vist du skal ta 180, er det bare å ta på en liten kul !360 : bygg etj lite hopp i hagan, med myk landing ..og dra på som faen !åsså kommer det av seg selv 
|
|
|
 jibbing
|
Fersking
|
Fersking
Hei. Du burde begyne med små triks som grab og 180. Bygg små hopp og øv på nye ting.Kurs er også veldig smart. Jeg tok et veldig bra i trysil som jeg da lærte backflip og 720 osv. Lasse.
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Skjønner, men er liksom litt redd for å tryne så jævlig;D hva gjør jeg med det?
|
|
|
 beskytelse!
|
Fersking
|
Fersking
Skaff deg ryggplate, rumpe/lår beskyttelse osv. En annen mulighet som ikke er så smart er å ta på deg masse bomull og klær så gjør det ikke like vondt xD Du kan også hakke opp landinga så den blir mykere. Så må du bare gå sakte framover og sett deg mål og greie et nytt triks hver gang du står. Lasse.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
du må huske å ikke slutte hodebevegelsen men fotsette å se deg over skulderen når du spinner. husk hjelm. det er lurt
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
og husk å ha en som sitter godt:winkhvis du ikke har så be foreldra dine kjøpe en til deg elelr spar opp selv.
|
|
|
|
|
|
 bakken bak huset
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Lag deg et hopp nær der du bor, når det kommer ny snø øver du som bare det. Begynn med ny snø i under rennet når du blir mer fortrolig med øvelsene tråkker du litt til. Hopp gjerne uten ski fra hus tak og land i snøen, så du får inn rotasjon på øvelsene du velger ut funka bra på meg...(nå vet jeg ikke hvor du bor da, og har mulighet til dette da)
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Tusen takk til alle som har skrivd inn! håper at det fortsatt kommer mye tips om twintip.. :wink
|
|
|
 tips
|
Avhengig
|
Avhengig
selg alt du eier (utenom skia selvfølgelig), så turer du ned til nepal/india/katmandu o.l, så grabber du første og beste buddistmunk du finner, klipper håret, lever i bønn og murra for ca 9år oppe i fjellene mens du ber litt mer og snurrer på sånne bønnehjul og kanskje blir du bedre på twintip.
|
|
|
 tips
|
Avhengig
|
Avhengig
litt mer seriøst. ØV !husk der hodet ser, følger kroppen etter. skal du rotere, sørg for å ha en god inngangsbredde på skiene in til hoppet (skulderbredde, for nybegynnere), så kaster du overkroppen rundt, snur hodet i rotasjonsretningen, og VIKTIG, husk å få med hoftene(beina) med på rotasjonen. klarer du det er du godt på vei. da skal 540/720 etc bli lettere å få til etterhvert
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Men når jeg kommer ved hoppet, skal jeg på en måte hoppe da?
|
|
|
 vel
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg anbefaler at du kommer deg ut i bakken og prøver ut noen av tipsene som er kommet her. Blir ikke noe bedre av å sitte her på forumet!
|
|
|
|
|
|
 ett tips til...:)
|
Medlem
|
Medlem
Ikke Bry deg om andre jibbere som ser på deg! den syntes jeg er viktig! =D
|
|
|
 ..
|
Medlem
|
Medlem
det handlar om balanse... hehe neida. det handler om guts rett og slett bare prøv, alle feiller første gang men opp igjen å prøv;)
|
|
|
 øve,øve,øve
|
Avhengig
|
Avhengig
få stått så mye så mulig i bakken, få god tid til å utvikle ferdighetene...ikke press deg selv så mye at det blir kjedelig, eller bittert, som jeg liker å kalle det.drit i hva andre sier, utvikle deg i ditt tempo...begynn med små kickere, øv på å lande og ha kontroll...ikkeno alternativ å prøve nye tricks på bigjumps..der blir det bare "potetsekk" landinger uansett, hvis du er freshie... (gjelder både fjøl og planker det):wink
|
|
|
 ye
|
Avhengig
|
Avhengig
det ække flaut å suge i starten selvom det r tusenvis av andre som kanskje eier deg har stått i 4 år nå og kan gangske mye selv, og hver gang jeg ser nybegynnere som prøver synes jeg det er dritkult, jo fler jo bedre xp
|
|
|
|
|
|