Jeg har knukket to skistoppere på mine px12 jib i løpet av den siste drøye uken :sad Dette er rett og slett en svakhet ved bindingen. Når du lander switch, så stikker skistopperen fremover i fartsretningen istedet for bakover langs skien. Når denne av og til (gjerne når du lander litt skjeft) skjærer ned i snøen, hekter den seg fast i underlaget og ødelegges ved at den vris bakover. Jeg fikk nå sist montert på en stopper som var smalere enn den originale (vet ikke hvilken binding den er til men den passet), denne legger seg mer innunder bakbindingen enn den brede typen som stikker langt ut og hekter seg lettere i snøen, håper dette kan gjøre at den sjeldnere vil hekte og bli herpa.

Kjipt problem, men kanskje du kan sjekke om du også får på en smalere variant når du først skal bytte. Jeg skal hvertfal kjøpe inn en ekstra å ha med meg fra nå av. Noen som har funnet noen andre bedre løsninger på problemet. Hvordan er dette på Marker Jester? Har hørt at den skal være bedre for jibbing men har de tenkt på dette??