Rosa alpinski?
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Har en kunde som ønsker rosa alpinski.Hun er ca 165cm høy. Any ideas? Bruker forumet, ettersom det er her eksperthjelpa sitter:grin
|
|
|
 Eh...??
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat Jibbekrompen:Har en kunde som ønsker rosa alpinski.Hun er ca 165cm høy. Any ideas?Bruker forumet, ettersom det er her eksperthjelpa sitter:grin Jeg ser at du er butikksjef for G-Sport, Jibbekrompen...og når du har en kunde som ønsker seg rosa alpinski, så håper jeg helt for både KUNDEN sin del, og for din egen (som fagmann) at du gjør det veldig klart for kunden at man ikke velger ski utifra farge!!! Greit nok, man kan gjøre det, hvis den type ski som passer skikjørerens ferdigheter og bruksområde er tilgjengelig i den fargen kunden helst foretrekker. Men farge og design bør ALLTID komme i annen rekke i forhold til skiens egenskaper kontra hva kunden skal bruke den til (jibbing, freeride, piste crusing, racing, telemark, toppturer, osv...) PS! Du vil nok lettere få svar av de mange dyktige folkene som deltar på Fri Flyts forum hvis du er adskillig mer spesifikk om hva kunden din leter etter. Hvor høy er hun; vekt; ferdigheter; bruksområde. Alpinski er så mangt!
|
|
|
 Re: Rosa alpinski?
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Etter å ha diskutert kundens ferdigheter og skienes egenskaper i en halvtime, så var hun fremdeles HELT bestemt på at hun ville ha rosa alpinski. Dette er ei av de bertene som er mest opptatt av at skia skal passe til skidressen osv. Du jobber sikkert ikke i butikk sjøl, men noen ganger støter vi borti sånne kunder. Jeg har sikkert 5 par i butikken som ville passe denne kunden perfekt etter høyde/alder/ferdigheter, men fremdeles er ingen av de rosa. U see?:wink
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Atomic ARC fra 80-tallet hadde en rosa modell mener jeg og huske. Sikkert noen som har noe stående innerst i en garasje, dersom det duger med brukt...:)
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Bare for å ta et eksempel så har jeg solgt park/pip twintip til en haug med jenter/gutter, som ønsker bindinga racing-montert - fordi de aldri kommer til å kjøre switch med skia. Så kan du spørre hvorfor de vil ha twintip da. Og svaret er "fordi de ser så kule ut"... i min drømmeverden hadde folk valgt ski etter hvilken ski som passer dem best, men sånn er det dessverre ikke..:sad
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Har et par gode gamle Rossignol Equipe 4G i rosa stående i ei utstilling for nostalgiens skyld. Får tilby dem. Hehehehe:grin
|
|
|
|
|
|
 K2,armada,dynastar
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
dynastar she's trouble bc er jo rosa...k2 har vel og noen jente modeller som er rosa/lillaarmada har også noen jente modeller som er noen slike farger på....skiene skal vel for det meste stå uten for afterskien på hemsedal i påsken uansett....
|
|
|
 Frost
|
Fersking
|
Fersking
Dette høres jo ut som en kunde du kunne tilby frostpakken til:)
|
|
|
 se her!
|
Medlem
|
Medlem
disse må jo passe perfekt! hvis det kun er fargen som betyr noe, så har vel ikke lengden noe å si:Phttp://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt.aspx?id=53306
|
|
|
 Atomic...
|
Avhengig
|
Avhengig
Jobber selv i en skibutikk i Østerike og jeg kjenner til dine problemer med kunen som vet hva de skal ha og ikke skal ha noe annet en det selv om det for meg ser håpløst ut... Vi hadde noen Atomic jibbeski ifjor som var rosa...Vet ikke hvilken farge de er i år...men de ble også kjøpt av en jente som skulle ha rosa ski... Ellers så er det som nevnt dynastar sin jente modell av BT er rova....veldig rosa!!
|
|
|
|
|
|
 Kunder
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat Jibbekrompen:Etter å ha diskutert kundens ferdigheter og skienes egenskaper i en halvtime, så var hun fremdeles HELT bestemt på at hun ville ha rosa alpinski. Dette er ei av de bertene som er mest opptatt av at skia skal passe til skidressen osv. Du jobber sikkert ikke i butikk sjøl, men noen ganger støter vi borti sånne kunder. Jeg har sikkert 5 par i butikken som ville passe denne kunden perfekt etter høyde/alder/ferdigheter, men fremdeles er ingen av de rosa. U see?:wink Jeg jobber med kundebehandling, og vet veldig godt hvordan enkelte kunder kan være, jo...(DESSVERRE!!!!) Føler virkelig med deg! Men greit nok, hvis din kunde absolutt skal ha rosa ski (hils henne gjerne fra meg at hun bør holde seg til after ski'en med en slik holdning til skiutstyr) så kan du sjekke ut følgende: - Movement Black Rose (vel, mer lilla enn rosa)- Movement Sista- Armada Cantika- Elan Free Spice LTD- Salomon Jewel Amber
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat *kristin*:http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt.aspx?id=54559jeg vil kalle disse rosa, men som jente vil jeg bare si at jeg aldri ville tatt i bruk disse skiene frivillig... Ironisk nok må man velge farge først når man skal kjøpe disse skiene...
|
|
|
 He he
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat Captain Slow:<blockquote><p>Sitat *kristin*:http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt.aspx?id=54559jeg vil kalle disse rosa, men som jente vil jeg bare si at jeg aldri ville tatt i bruk disse skiene frivillig... </p> Ironisk nok må man velge farge først når man skal kjøpe disse skiene... </blockquote> Jo, men dette er XXLs nettbutikk...hvor så og si alle produkter først skal bestemmes etter farge...:wink XXL har greie priser etter norsk nivå, men skiutstyr hadde jeg pokker aldri verden bestilt via nettsidene deres. De fleste av skiene de selger via nettsidene står det INGEN spesifikasjoner på...kun merke og modell, og kanskje litt om hvilket bruksområde skien har...men det gjelder kun enkelte unntak. Det finnes heller ikke valg for å selv komponere pakker med bindinger og evt. støvler. Og de skipakkene som XXL selv har lagt ut, er altfor få, og ingen av disse er spesielt attraktive for noe annet enn nybegynnere som er på utkikk etter sitt første utstyr.
|
|
|
 Hm
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Håkon Barane:Bestiller dere ski etter hva kunden ønsker? Dette hørtes ut som en bra G SPORT butikk! Høres mer ut som at det er en pen kunde!:twisted
|
|
|
 Dynastar "She's Trouble BC"
|
Ivrig
|
Ivrig
Dette må vel være den mest rosa skien vel :winkDama til sønnen har sånne. Vet ikke om linken fungerer direkte, men ta da utgangspunkt i starten: http://www.dynastar.com/product.php?id_seg=&id_product=586&id_dyn_category=2&id_dyn_segment=92&acturub=1
|
|
|
|
Ivrig
|
Ivrig
Det funka. Se "Technical Specs". Skiene fåes i lengde 166 og 176.
|
|
|
|
|
|
 hehe
|
Entusiast
|
Entusiast
Dynastar She's Trouble BC som tideligere nevnt er veldig rosa, men dette er også en veldig bra ski. Men ettersom kunden din tydeligvis ikke er noe serlig dreven på ski, så er det ikke sikkert de vil passe henne. Tror du må printe ut bilder av rosa ski og vise henne, så spørre hvilke hun vil ha, det har sannsynligvis ingenting og si hvordan de er og kjøre på uansett... Lykke Til!
|
|
|
 Line Invader
|
Medlem
|
Medlem
jeg mener og trur at Line Invader skiene i sesongen... 05/06 var rosa. disse hadde jo passet flott hvis kunden drev med jibbing? =)
|
|
|
 völkl
|
Medlem
|
Medlem
Völkl P9 RS fra rundt 91-92 var knall rosa. Völkl er jo ganske "in" også, så dette må være skien for henne.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hallo, folkens!:grin Tusen takk for MAD mye bra tilbakemeldinger! Som jeg sa, det er her eksperthjelpa sitter! Lasta ned en del forslag på pc'en og viste hu dama. Tror vi havna på Salomon Jewel Amber. Denne leveres for veil. ut til kunde 3499,- inkl binding. Skal bestille skia fra vår alles kjære Eva hos Amer Sports Norge til uka:) Nå kommer oppfølgingsspørsmålet;Hu dama måtte "selvfølgelig" ha hvite alpinsko. Overraska.. nei! Hehe. Jeg tenkte først på Head Frost jente-støvel. (En billig støvel egentlig beregna på kidsa, men. Hehe), men denne var det selvfølgelig tomt for på lageret. Så, igjen, kjære ekspertise. Any ideas?:wink
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Rossignol Scratch av fjorårets modell er hvit.Ellers tror jeg Head hadde en hvit "ordentlig" modell i fjor de også.
|
|
|
 Lange Exclusive 60 alpinstøvel, dame
|
Ivrig
|
Ivrig
Oslo Sportslager har disse i årets modell for kr 1999 og utgående modell for kr 1799. Men det er vel overkill :cool
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Antagelig kjem vil til å gå for denna! Skikkelig bimbo! Hehe.:razz
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Ikke sikkert at det er så overkill, støvelen vi har sett på koster 2499,-. Hehe.Men er ikke sikker på om vi har avtale med Lange...?
|
|
|
 Jibbekrompen:
|
Ivrig
|
Ivrig
Kan du ikke ta et bilde av din kunde når alt utstyret er på plass og legge det ut på nettet? Hun må selvsagt ha på sin antatte rosa skidress :grin
|
|
|
 Lena?
|
Fersking
|
Fersking
Sitat Jibbekrompen:Jeg tenkte først på Head Frost jente-støvel. Dama heter ikke Lena og bor på Oslo S??? Var ihvertfall det første jeg tenkte på...
|
|
|
 hehe
|
Fersking
|
Fersking
føle nick'et mitt er trua!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
jippi ho gikk for mitt forslag:)
|
|
|
|
|
|
 Synes tråden er fornøyelig jeg "bakkepynt ", så slapp av:-)
|
Ivrig
|
Ivrig
*kristin* vant første runde :twisted Spennende å se hvem som vinner andre :grin
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Sitat Jibbekrompen:Ikke sikkert at det er så overkill, støvelen vi har sett på koster 2499,-. Hehe.Men er ikke sikker på om vi har avtale med Lange...? Hva med salomon chaos, eller er de litt for "tøffe"?
|
|
|
|
|