Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
midstillte bindinger
#61952 10/02/2008 5:26 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

har ikke helt midstilte bindinger på mine salomon teneighty flyer og lurer på hvor mye dette har å si på rotasjon og andre tin event hvordan du midstiller dem om man kan gjøre det selv eller må til fagfolk?

Re: midstillte bindinger
Ninthward rider #61953 10/02/2008 6:10 PM
Entusiast
Entusiast

Lurer på det selv med tanke på rotasjon , men på coop obs midtstiller de gratis. Tenker også på å gjøre det men tor jeg går til en skikkelig sportsbutikk og heller betaler 150kr for å få de til å gjør det.

Re: midstillte bindinger
Ninthward rider #61954 10/02/2008 6:19 PM
Medlem
Medlem

Har hatt det samme "problemet" på mine ski. Da jeg kjøpte de så ble bindingene montert 7 cm bak midtstilt, og så fikk jeg fikset de, så nå er de kun 2 cm bak.Jeg synes de funker fint til jibbing, og samtidig er bra til å cruise i pudder med!Hvis du midtstiller skiene helt så blir balansen på railing bedre, og det er lettere å kjøre switch. Men kommer an på om du bare kommer til å kjøre park eller litt forskjellig. Hvis du er som meg, som ikke er 100 % parkrotte, så ville jeg nok fikset de f. eks 2 cm bak.Men dette er litt forskjellig på balansepunktene til forskjellige ski!Ihvertfall, før jeg snakker alt for lenge: Tenk litt gjennom hva du vil bruke de til, tror ikke du kommer til å angre på å ha de litt bak midtstilt, men velg selv! Det med rotasjon er ikke noe problem, blir fort vant til det!Du bør gå til butikken der du kjøpte de og fikse det, de har skikkelig utstyr til det!Lykke til :wink