Sitat arilderbest2:backcountry.com har et retursystem som virkelig slakter norsk forbrukerlov ned i i pølseskinnet. "livstidsgaranti" på alt du kjøper der. ikke fornøyd? send varen tilbake, så fikser de garanti osv, og du får uansett pengene tilbake.Jeg knakk et brett nå for noen uker siden, sendte det tilbake, og fikk igjen pengene mine i går. I tillegg får jeg gratis returfrakt på brettet jeg har planlagt å kjøpe som erstatning. Samme med noe boots jeg bestilte som var for små. sendte dem tilbake, "la ut" for en halvstørrelse større, og får pengene igjen i morgen eller noe. de kan kundeservice der, og bruk live chat aktivt for å få det beste ut av handlingen på backcountry.com!

All ære til Backcountry.com! De har knallservice! Har bestilt fra de et par ganger, og jeg er storfornøyd!

Men mitt poeng var at ved å handle med nettbutikker i andre land, så er ulempen at HVIS noe går galt, er det mye mer tungvint ettersom man ikke har noen forretning å fysisk oppsøke for å få til en ordning. Man er faktisk avhengig av at forhandleren er av den seriøse sorten som står for topp kundeservice.

PS! Når det gjelder den norske Kjøpsloven, så er det kanskje den mest solide forbrukerloven i verden, når kjøpet har blitt gjort på norsk jord, vel å merke!

Det at Backcountry.com returordning (sitat Arilderbest) "slakter norsk forbrukerlov ned i pølseskinnet", har kun med å gjøre at firmaet som nevnt er seriøst og har en knallservice.

Hadde det vært et møkkaselskap med uredelig og useriøs forretningsdrift, så hadde man ikke kommet noen vei ved problemer som måtte oppstå!

Uansett, Snushane, lykke til med nye ski! Håper du blir fornøyd! smile