Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Twintip fra USA
#61941 10/02/2008 7:24 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hi.. Har blitt fortalt at det kan lønne seg å kjøpe twintip i USA, siden dollar'n er så billig. Er det noen som vet om noen seriøse sider som shipper til Norge? (Gjerne så billig frakt som mulig):wink

Takk for alle svar :grin

Re: Twintip fra USA
Snushane #61942 10/02/2008 9:15 PM
Medlem
Medlem

www.tramdock.comwww.backcountry.comMen toll og frakt blir ganske dyrt, nesten like mye som skiene i seg selv! :sad

Litt billiger..
Snushane #61943 11/02/2008 8:58 AM
Fersking
Fersking

Er ikke toll på ski og bindinger fra USA :),men det er MVA 25% :sad.forsending fra ca 500,-

Snushane #61944 11/02/2008 9:07 AM
Fersking
Fersking

Sjekk ut jetcarrier.com. Her kan du få deg en postboksadresse i USA uten at det koster deg noe. Gjør det enklere å velge ski og butikk da du ikke er avhengig av å finne skimerker som de sender til utlandet:grin

...
Snushane #61945 11/02/2008 2:24 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

OK.. Sjekka litt på backcountry.com og fant ut at jeg ville ha ski+bindinger til 600$ (ca:3300kr)og at de skulle ha 160$ (ca: 880kr) i frakt for å shippe til Norge. Kom fram til at det ble ca 5200kr med MVH i alt.

Kan dette stemme? Isåfall syntes jeg det er er akseptabelt :razz

Skal stemme
Snushane #61946 11/02/2008 9:46 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Snushane:OK.. Sjekka litt på backcountry.com og fant ut at jeg ville ha ski+bindinger til 600$ (ca:3300kr)og at de skulle ha 160$ (ca: 880kr) i frakt for å shippe til Norge. Kom fram til at det ble ca 5200kr med MVH i alt.Kan dette stemme? Isåfall syntes jeg det er er akseptabelt :razz

Regnestykket ditt skal stemme, det.

Økonomisk er det ikke mye å si på prisen.

Ulempen er bare det at hvis noe ikke stemmer med oppsettet; en eller feil eller skade på f.eks bindinger, så har du ikke norske Kjøpsloven til hjelp. Og det blir et skikkelig styr med returnering av varene...

...
Snushane #61947 11/02/2008 11:23 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for hjelpa folkens.. Jeg bestiller dem i dag :grin

Får håpe jeg ikke blir helt sjokkert når jeg får regninga.:razz

Snushane #61948 12/02/2008 12:10 AM
Entusiast
Entusiast

backcountry.com har et retursystem som virkelig slakter norsk forbrukerlov ned i i pølseskinnet. "livstidsgaranti" på alt du kjøper der. ikke fornøyd? send varen tilbake, så fikser de garanti osv, og du får uansett pengene tilbake.

Jeg knakk et brett nå for noen uker siden, sendte det tilbake, og fikk igjen pengene mine i går. I tillegg får jeg gratis returfrakt på brettet jeg har planlagt å kjøpe som erstatning. Samme med noe boots jeg bestilte som var for små. sendte dem tilbake, "la ut" for en halvstørrelse større, og får pengene igjen i morgen eller noe. de kan kundeservice der, og bruk live chat aktivt for å få det beste ut av handlingen på backcountry.com!

All ære
Snushane #61949 12/02/2008 12:35 AM
Avhengig
Avhengig

Sitat arilderbest2:backcountry.com har et retursystem som virkelig slakter norsk forbrukerlov ned i i pølseskinnet. "livstidsgaranti" på alt du kjøper der. ikke fornøyd? send varen tilbake, så fikser de garanti osv, og du får uansett pengene tilbake.Jeg knakk et brett nå for noen uker siden, sendte det tilbake, og fikk igjen pengene mine i går. I tillegg får jeg gratis returfrakt på brettet jeg har planlagt å kjøpe som erstatning. Samme med noe boots jeg bestilte som var for små. sendte dem tilbake, "la ut" for en halvstørrelse større, og får pengene igjen i morgen eller noe. de kan kundeservice der, og bruk live chat aktivt for å få det beste ut av handlingen på backcountry.com!

All ære til Backcountry.com! De har knallservice! Har bestilt fra de et par ganger, og jeg er storfornøyd!

Men mitt poeng var at ved å handle med nettbutikker i andre land, så er ulempen at HVIS noe går galt, er det mye mer tungvint ettersom man ikke har noen forretning å fysisk oppsøke for å få til en ordning. Man er faktisk avhengig av at forhandleren er av den seriøse sorten som står for topp kundeservice.

PS! Når det gjelder den norske Kjøpsloven, så er det kanskje den mest solide forbrukerloven i verden, når kjøpet har blitt gjort på norsk jord, vel å merke!

Det at Backcountry.com returordning (sitat Arilderbest) "slakter norsk forbrukerlov ned i pølseskinnet", har kun med å gjøre at firmaet som nevnt er seriøst og har en knallservice.

Hadde det vært et møkkaselskap med uredelig og useriøs forretningsdrift, så hadde man ikke kommet noen vei ved problemer som måtte oppstå!

Uansett, Snushane, lykke til med nye ski! Håper du blir fornøyd! smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå