...grunnen til at starta denne forumtråden, Even?!

-fordi du livsstilsforsker, og vil finne ut om hvilke trender som gjelder?

-fordi du skal starte butikk, og vil vite hvilke merker som selger, og hvilke merker du dermed bør ta inn i butikken?

-fordi du er opptatt av å være hip?

-fordi du samler FFpoeng til profilsida di?

UANSETT:Skal jeg være så aktiv at jeg svetter mye (langrenn, topptur, vår- og sommerskikjøring i godvær), velger jeg klær som ventilerer godt fremfor klær som er vanntette, f.eks. WindStopper e.l. I tillegg velger jeg undertøy som transporterer svetten bort fra huden og evt ut til neste lag med tøy, ulike syntetiske tekstiler av polypropylene, polyester etc.

Dersom jeg derimot skal være moderat aktiv (cruise i bakken for så å sitte i en vindutsatt heis), velger jeg gjerne foret og selvsagt vindtett jakke/bukse, samt ullundertøy (isolerer og holder deg varm selv om den blir litt fuktig).

Dersom det derimot er snøvær og rundt null grader, eller rett og slett striregn, først da kommer GoreTex'n på. GTX er supert som "regntøy", men ventilerer elendig...!

NB! Haglöfs har skjønt mye om "riktig materiale til riktig tid"! Kommer forøvrig med egen, fullverdig ski-line fra neste vinter!