|
 Hilke ski skal jeg kjøpe ..? :)
|
Fersking
|
OP
Fersking
jeg skal ha meg nye ski.. de skal helst ikke koste mer enn 4-5000 kr. De må være bra og switche og hoppe rundt med og de må også være gode å raile med å ha bra kvalitet.. Helst skal de være så lette som mulig, siden de skiene jeg har nå er ganske tunge .. Ser mest etter k2 ski da , men bare kom med andre forslag .. OG er k2 silencer, fujative eller PE best? takk .... 
|
|
|
 BTW
|
Fersking
|
OP
Fersking
asså de skal være drit bra og lette parkski liksom 
|
|
|
 Re: Hilke ski skal jeg kjøpe ..? :)
|
Medlem
|
Medlem
ville valgt fujative, gode ski for nybegynnere og viderkomere og de er heller ikke så tunge, PE er derimot tyngre(syntes jeg)fujative koster sånn rundt 3000-4000 kr, så de er ikke så dyre heller;)
|
|
|
 takk :)
|
Fersking
|
OP
Fersking
|
|
|
 Line
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Line Invader er en lett og mjuk parkski, og mye mer leken en k2 fujative. Prisen er omtrent den samme som Fujative.
|
|
|
 K2
|
Fersking
|
Fersking
Silencer med Tyrolia bindinger koster 3000 og Fujative koster 3500 med samme bindinger. Fujativen og Silenceren er ganske myke i motsetning til PE som skal være en både park og fjellski. Dvs den er litt bredere og stivere mtp torsjonsvridning. Fujativen synes jeg ofte kan bli litt for myk hvis du skal lande mye baklengs og/eller kjøre litt fort, men funker fett til små hopp og rails. Men hvis du skal bruke så mye som 4-5000 så kan du få endel bedre ski enn Fujativen tror jeg. Jeg er kjempefornøyd med Armada og Salomon SPK! Siste er superlett, men stiv nok og konge pop!
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg vil ikke anbefale Fujative til nybegynnere.Jeg kjøpte den selv når jeg begynte i fjor, og alt etter første sesong synes jeg den virker slapp som en fisk, og det skal ikke så alt for høy hastighet til for de oppfører seg som et ADHD-barn mata med godis og brus.Slik risting skaper bare irritasjon hos meg, så jeg driver å skal kjøpe nye ski selv nå 
|
|
|
 takk for masse svar :D - Line invader..
|
Fersking
|
OP
Fersking
takk for masse svar .. jeg har hørt mye om Line invader som en snakket om her , og jeg har hørt masse positivt.. såå, hva synes folk om den skia ?
|
|
|
 Btw Line Invader
|
Fersking
|
OP
Fersking
Har også sett litt på Line Anthem også nå ..er den bedre enn Line Invader:) ? jeg sliter med å bestemme meg ass , kom med flere forslag.. gjerne tips på sider jeg kan se :grin
|
|
|
 sorry for mas ....
|
Fersking
|
OP
Fersking
OG ! hehe.. sorry for mas asså:)men hvordan funker völkl ledge ? , har hørt at völkl har veldig dårlig kvalitet ogsånn ? :Ptakk ... 
|
|
|
 Line
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Anthem er også en sinnsykt bra ski, kjempemorsom å kjøre. Anthemen er litt breiere og mer allmountain, Invader er rein park ski. Håper dette hjalp deg litt;)
|
|
|
 men hvor kjøper man de :P ?
|
Fersking
|
OP
Fersking
takk for svar , men det er nesten ingen steder man får tak i invader .. og hvilke lengder finnes de i ? har bare sett dem i 178 eller noe, mens Anthem er i 161 og den finnes mange flere steder også ..
|
|
|
|
|
|
 Anthem
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
da ville jeg gått for Anthem, de er supergode og du kommer til å ha det dritfett med de!!
|
|
|
 Line Anthem :)
|
Fersking
|
OP
Fersking
da tror jeg at jeg går for Line Anthem :Dde var litt dyrere med look px12 jib. enn fujative og invader, men det er sikkert en grunn :):grinvet noen hvor (helst norsk side/butikk) jeg kan få disse skiene billigst mulig ?
|
|
|
 Her er link!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
http://groseth-sport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=2_23&products_id=263
|
|
|
 Fujative
|
Entusiast
|
Entusiast
Hvis jeg var deg ville jeg tatt fujative modellen men jeg fortrekker PE modellen jeg. Men som sagt er Fujative lettere da.
|
|
|
 Line Invader
|
Medlem
|
Medlem
Om du skal kjøre bare park så vil jeg anbefale Invader Har dem selv Finner dem til 3498,- på oslosportslager.no :grin
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Line Afterbang er en sykt god og leken ski! Fikk jo "mest for pengene" prisen i Fri Flyt ski testen. Selv har jeg tenkt å gå for di! Lykke til med ski-kjøpinga 
|
|
|
 Line
|
Medlem
|
Medlem
Line Anthem er drit gode men er litt brede men er lette og gode !! Elsker dem
|
|
|