nei jeg kan ikke forklare deg fysisk hvorfor det er greit, og jeg snakker av erfaring fra både meg selv og mange andre jeg vet kjører med samme montering. Med ski som ikke er "symmetriske"..mener du ski som har forskjellig innsving tail og nose? Syns du blåser dette voldsomt opp på en liten filleting. Det har ikke helt så veldig mye å si(etter min mening) om du monterer den 1cm fram eller bak eller hvor du nå enn måtte ønske. Det som stort sett gjelder er den som er på toppen av planken, altså kjøreren. Søk litt på forumet eller nettet så finner du sikkert svar på det meste. Om ikke kan du jo gå til en sportsbutikk og kanskje ta med deg en teskje? (etter som du ville ha det inn med nettopp en teskje) Eller så kan du jo prøve å kjøre twintip selv?

Når det gjelder Kripet som skulle ha hjelp her så vil jeg anbefale deg progressive (som jeg beskrev tidligere) eller så anbefaler jeg deg at du kanskje låner deg noen ski som er midtmonterte og prøver det så finner du jo ut hva som passer best for deg.