Skal du ha en ski til bare å svinge med, kjøper du enkelt og greit ikke en twintip ski da tuppen bak går en god del ut over svingradiusen. Jeg skjønner ikke helt hva du skyter inn alle de "hovedpunktene" her animal. Det er et faktum at dersom du kjører og lander mye switch, er det bedre å ha en ski som er like lang begge veier, da dette blir mer fartsstabilt og bedre å lande med. Og balansepunkt vil være det riktige monteringspunktet i.h.t rotasjon, da det er like mye ski som du skal dra med deg både framfor og bakfor støvel. Dette har ikke mye å si om skien er totalt symmetrisk, fordi det ofte skiller lite på innsving mellom front og bak på en dedikert parkski. Ser du på løssnøski med twintip vil du her finne større forskjell, men her bruker du mye mer tid forlengs eller baklengs. Twintip her vil være i hovedsak for baklengslandinger og kanskje noe cruising. Men mesteparten foregår jo forlengs. Erfaringer gjelder selvsagt. Kripet: Jeg vil anbefale deg å bruke progressive montering da det virker som du kanskje og kjærer litt løssnø og ikke så mye park? Det er vanskeligere og krever mer teknikk og krefter å kjøre pudder med midtmonterte ski. Dette er ikke no å være pirkete på, det er enkelt og greit bare sånn det er.Håper du skjønner det.