I helgen hadde jeg med meg min nevø på 12, og hans venn på 13 til Geilo, turen var planlagt i lang tid og de gledet seg til å teste Peppes Parken i Fugleleiken, de hadde lest om bra forhold og etter NM i Snowboard. Men hva skjer? Geilo sparer penger og stenger av tre heiser inkl. Fugleleiken. Nå sto det riktig nok på nettesidene at parken var stengt, men med de snøforholden som er, hvem tenker på å sjekke nettet? Her er meldingen Geilo skisenter sender ut på lørdag via skiinfo: "Fortsatt full vinter og meget gode forhold i bakkene her på Geilo. Nøl ikke med å komme til Geilo for noen flotte skidager nå på slutten av sesongen. Slaatta Skisenter og Geilo Taubane (inkl Havsdalen) har åpent til 20. april, Geilolia Skisenter og Kikut har åpent til 27. april. Snowparken i Fugleleiken er nå stengt for sesongen. Parken i Geilolia er åpen til 27. april. Miniparken i Trineløypa (Havsdalen) er åpnen til 20. april for ivrige snowboardere og twintippere/freestyle-kjørere. Parken i Havsdalen består av følgende elementer: 1 stk liten pipe 70 meter lang og 3 meter høy.3 stk hopp fra 2 til 3 meters platå1 stk quarterpipe/spine1 stk flatrail, 1 stk rainbowbox & 1 stk upflat rail 1 stk BigAirBag" I "Miniparken" er det ett hopp, som desverre er for stort for min nevø, i tilelegg består miniparken av en dårlig shapet pipe, og noen få rails, hvor er de andre hoppene. Vi tar opp dette med folk i skiheisen, de svarer bare at det er så lite folk at de tjener ikke penger på å holde bakkene oppe, hvordan innstilng er dette. (DEt er som å gå på kino, og så viser de bare 1/2 filmen fordi det er så få folk. På kvelden ringer vi til sjefen Einar Øyo, ha er bare sur fordi vi ringer, og sier at Geilo har tradisjon for å stenge av anlegget gradvis for å spare penger. På mandag står samme mann frem i Dagens Næringsliv og skryter av økning på 11 % i år. Vi hadde tat fri på mandag for å stå litt mer på ski, men hele anlegget ble stengt på mandag. Her det snø i mengder, og så klarer man ikke å ha anlegget oppe, hva med alle de som har hytter, de som går på NTG?? Allikevel så prepper de bakken på mandag selv om dn er stengt (koster ikke det penger). Nei Geilo dette var dårlig, slagordet Geilo gir deg mer, holder ikke, Geilo gir deg mindre og mindre...:twisted