ja, det er mulig dette også er unødvendig å skrive, men for å komme med ett eks. Hvis vi tenker at det nå er januar 2009 og jeg skal kjøpe meg et par nye twintip ettersom jeg fikk litt spenn til jul og vil selvfølgelig som de fleste andre forhøre meg litt om gode 2009 ski (om noen har noen gode ski, erfaringer osv). Oppegående som jeg er så tenker jeg jo selvfølgelig på søkefunksjonen, men hva finner jeg, jo jeg finner kanskje bare meninger om 2008 ski, eller svar som jeg ikke er helt fornøyd med.

Jeg velger da å lage en ny tråd, og på det første svaret jeg får står det "bruk søkefunksjonen" ikke veldig oppmuntrende og henge på friflyt da.

Jeg sier ikke at det ikke er mye unødvendige spørsmål her som finnes i mange andre råder, men det er vel ofte slik at man ønsker "sine egne svar" kanskje det har kommet inn noen nye folk med andre erfaringer, kanskje ting har forandret seg eller at man rett og slett ikke fant helt de svarene man ønsket i de gamle trådene. Eller at man bare ikke gadd å søke.

uansett om ting har blitt spurt om og svart på før, så syns jeg det er hygglig å kunne hjelpe andre som kanskje er nye her, eller bare ikke gidder å bruke to minutter på å søke.